Gast Geplaatst: 11 januari 2004 Geplaatst: 11 januari 2004 Heb het volgende probleem in Access: Heb een database gemaakt, met verschillende tabellen. Deze heb ik onderling een relatie gegeven. Een invulformulier gemaakt met actieve elementen (keuze vakken). Nu wil ik een rapport maken, heb dit ook gedaan. Maar krijg dan de melding: Typen in expressie komen niet overeen. De tabellen bestaan uit telkens 1 of 2 velden. Waarvan de inhoud is: 1. tekst 2. Datum (long integer) 3. Nummeriek De gegevens van het rapport moeten komen uit het formulier wat is opgemaakt. Moet ik hier voor nu een aparte Tabel maken, zodat de gegevens van het formulier hierin terecht komen? En kan ik de gegevens van de andere tabellen (dit worden/zijn vaste waardes)koppelen naar een tabel waar ze allemaal in staan. De database zal gebruikt worden om een Agenda te maken voor op school, dus niet alles meer schrijven, maar gewoon keuzes maken/formulier invullen, en dan printen. Wie heeft hier ervaring in, of kan me goede tips geven. Of bestaan er standaard programma's hiervoor, waarin jezelf nog wel kan invullen?
rlckring Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Waarschijnlijk heb je een relatie gelegd tussen 2 velden van een ander gegevens type, dit geeft je foutmelding letterlijk. Dus ik denk toch dat je dat ff na moet kijken. Daarnaast is de bron van je rapport een query of direct van een tabel en niet van een invulformulier. Overigens beschikt Access over wizards die je zo door het rapport maken heen leidt. Ook is er een wizard om e.v.t bestaande tabelen te importeren. Als je bestaande tabel ook access is kun je die koppelen met niet te veel moeite of anders importeren in je huidige project.
Gast Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Hoi Rickring, Klopte wat je zei, was een onderlinge relatie die niet klopte.(nog bedankt) Maar heb nu nog een vraagje: Hoe kan ik de gegevens van verschillende tabellen in een andere tabel laten komen. Dus als je een Formulier invult worden de gegevens in de betreffende tabel geplaatst. Maar ik wil dit in een aparte tabel laten komen. Hoe moet ik dat oplossen?
Gast Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Citaat: Hoi Rickring, Maar heb nu nog een vraagje: Hoe kan ik de gegevens van verschillende tabellen in een andere tabel laten komen. Dus als je een Formulier invult worden de gegevens in de betreffende tabel geplaatst. Maar ik wil dit in een aparte tabel laten komen. Hoe moet ik dat oplossen? Je geeft het antwoord zelf al, namelijk een aparte tabel ook wel tussen tabel genaamd. Je laat in deze tabel, zonder sleutel of autonumeriek nummer, maar wel met een relatie, al je gegevens bij elkaar komen. Uiteraard zo gerangschikt zoals jij het op je formulier wil hebben, macro maken vanuit deze tabel richting je formulier en klaar is Howling Weirdo . Wil je het helemaal netjes doen dan laat je ook, via een macro, je tabel legen als je klaar bent met printen. Groet
rlckring Geplaatst: 12 januari 2004 Geplaatst: 12 januari 2004 Als je echt die gegevens expliciet in een tabel wil hebben, voor opslag ofzo, dan kun je zoals aangegeven met relaties een nieuwe tabel aanmaken die dan word meebewerkt. Als je alleen gegevens uit diverse tabbelen wil hebben voor afdruk/rapporten of voor invulformulieren dan kun je ook gebruik maken van een query. Voer anders ff de wizard query aanmaken uit in Access dan word het duidelijk wat ik bedoel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen