Ga naar inhoud

Herstarten Dreambox ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Ik kan via de aan/uit schakelaar niet mijn Dreambox herstarten dan blijft hij bij het opstarten altijd hangen ook met verschillende Images.

Altijd moet ik hem resseten door de stekker uit het stopcontact te halen.

Is dit normaal en hebben er meer last van?

Rob

Geplaatst:

De laatste modellen dreambox hebben een zwaardere voeding en daarmee wil de reboot functie niet meer. Het beste kun je de box gewoon uitschakelen en enkele seconden daarna weer inschakelen. Ik vermoed dat ze die reboot functie wel uit het menu zullen verwijderen, want op de meeste boxen werkt dat gewoon niet.

In plaats van de stekker er uit, inderdaad gewoon even alle drie de knoppen aan de voorzijde indrukken.

Tox.

Geplaatst:

Het wordt hoog tijd dat er eens een electronicus naar dat ding kijkt want die voortdurende discussies over te zwakke voeding, te sterke voeding, te volle elco's, steker die er andersom in moet enz enz enz die zijn tenenkrommend.

Een fatsoenlijk ontworpen apparaat heeft geen last van dit soort kolder.

Geplaatst:

Ik heb me idd ook al aangeleerd om de box uit te schakelen, enkele seconden te wachten en dan weer aan te zetten, omdat een cold reboot via het menu of via telnet (na bijv. settings-update) regelmatig weigert.

Nu begrijp ik dus van jullie dat een reset via de 3 knoppen op de box geen probleem zou geven en dat dat met de voeding te maken zou hebben.

Is dat omdat de reset via telnet of het menu de box even helemaal uitschakelt en dan weer aan, terwijl de 3-knoppen-reset geen volledige power-down geeft, of ligt dat ergens anders aan?

Geplaatst:

Mij is verteld dat de atmega die rechts achter het display zit gereset moet worden voordat de box opnieuw boot. Die reset zou plaats moeten vinden door de atmega geheel spanningsloos te maken. Boxen die gemodificeerd zijn of waarin een nieuw tye voeding zit (serienummer 37 en hoger) zouden er langer over doen om de atmega spanningsloos te maken (in verband met reststroom in de elco's) waardoor de box niet wil booten.

Door de box uit te schakelen en een seconde of 2 te wachten voor deze weer aan te zetten, zorgt ervoor dat de reststroom weggevloeid is en de box normaal boot.

Ik weet niet of het softwarematig mogelijk is een rebootdelay in te bouwen, maar dat zou het probleem dan op moeten lossen. Misschien kan Ronaldd die vraag beantwoorden.

Tox.

Geplaatst:

de drie knoppen op je front induwen en de linkerboventoets ingedrukt houden. Dan hoor je een fluittoontje uit je box komen en laat je de toets los. Gegarandeerde reset

greetz

Mr|Repel

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Een reboot delay is wel in te bouwen, maar heeft alleen zin als de spanning van de atmega chip wordt verwijderd als de drivers uit de kernel gehaald worden (of als enigma stopt). Het is niet te doen (voor mij) als de spanning van de atmega chip wordt verwijderd als de kernel de hardware de opdracht geeft om te resetten.

Ik wil wel een script maken, wat iemand met dit probleem, kan proberen. Echter geen garantie of het script werkt

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen