Gast Geplaatst: 13 januari 2004 Geplaatst: 13 januari 2004 Wie kan mij vertellen hoe ik de kanalenlijst van bijvoorbeeld de sirius sat krijg. Ga grotere schotel aanschaffen met monoblock. Nu heb ik een kleine schotel over om op een andere sat te zetten. Dit kan de flip 6073 toch wel aan? Dsx6072-EMU6_31Zibi8NL
Bigfoot Geplaatst: 13 januari 2004 Geplaatst: 13 januari 2004 dan moet je geen monoblock nemen maar een houder met 2 losse LNB's. En daarbij een diseqc 4in1 switch. Standaard ondersteunt de Philips slechts 2 satellieten, met alternatieve soft mogelijk meer maar dan moet je even checken.
Gast Geplaatst: 13 januari 2004 Geplaatst: 13 januari 2004 Voor alle duidelijkheid. Het monoblock en de grotere schotel zijn wel bedoeld om astra en hotbird te ontvangen. De vraag was eigenlijk, kan de phillips hiernaast nog een schotel cq satteliet aan en hoe krijg ik een eventuele kanalenlijst van deze derde sat in mijn flip.
Gast Geplaatst: 13 januari 2004 Geplaatst: 13 januari 2004 Bigfoot, welke "alternatieve soft" bedoel je, ik ben op zoek naar software voor meerdere lnb's. Hans
Pionewbie Geplaatst: 13 januari 2004 Geplaatst: 13 januari 2004 Een originele Philips kan maar 2 LNB's of 1 monoblock aansturen. Wil je 3 of 4 satelieten ontvangen, dan moet je 4 losse LNB's en een diseqc 4 in 1 uit gebruiken. Op zo'n diseqc 4-1 kun je geen monoblock en losse LNB samen aansluiten. Je zet 2 LNB's op die groter schotel en richt ze uit op Astra en Hotbird. De derde LNB zet je op je oude schotel en richt je uit op de sateliet die je wilt ontvangen. Op de sie van M_Z vindt je de laatste alternatieve software "633_fx8.6+fix10" en de settinglijst met daarin de settings voor 5 satelieten. Deze laatste firmware ondersteunt het gebruik van die diseqc 4-1. Er zijn nog wat haken en ogen aan het gebruik hiervan, omdat het nog in een testfase zit. Dus veel lezen voor je aan de gang gaat.
top-seve Geplaatst: 14 januari 2004 Geplaatst: 14 januari 2004 Ik zoek en zoek op de site van M_Z maar kan de genoemde 6.33 niet vinden. Kun je mij een hint geven? Als je veel leest hoef je minder te vragen...
Pionewbie Geplaatst: 14 januari 2004 Geplaatst: 14 januari 2004 Citaat: Ik zoek en zoek op de site van M_Z maar kan de genoemde 6.33 niet vinden. Kun je mij een hint geven? Sorry, mijn fout, ik heb het niet gecontroleerd voor ik mijn bericht schreef. Ik heb daar deze versie voor mijn Pioneer weggehaald en meestal is de versie er dan ook voor de Philipsen. In dit geval is hij er dus niet. Er wordt door diverse mensen gewerkt aan firmware voor de Philips met deze mogelijkheid. Het zal dus binnenkort wel komen. Intussen maar gewoon Sat4all, M_Z en Philipsclub in de gaten houden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen