Ga naar inhoud

Signaal sterkte meter dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand wat de signaal sterkte meters (AGC, BER, SNR) eigenlijk meten.

Ik heb een draaibare schotel op dak staan, de laatste paar weken viel het op dat het mij niet meer goed lukt om enkele satelieten te ontvangen.

Vanwege gebrek aan tijd geen aandacht aan gegeven, toen ging NL 1,2,3 stotteren. (zoals je ook ziet als er zware regen/sneeuw is.)

Via mijn dreambox mijn motor gedraait om te kijken of dat iets deed, naar wat gedraai viel beeld op alle overige kanalen weg.

Het vreemde is dat mijn AGC boven de 50% is SNR > 70% en mijn BER uiteraard op 0.

Er is ook een lock, bij draaien van mijn schotel links en rechts van de uitgeriche positie verzwakken de waarden zoals verwacht.

Destijds met mijn buurman precies dezelfde installatie laten plaatsen, wij hebben even elkaars dreamboxen omgewisselt en zoals verwacht werkt alles bij hem prima en mij niet. Het zit dus in de ontvangst, ik verwacht dat de LNB de schuldige is.

Een heel verhaal, maar ik ben benieuwd waarom ik netjes een lock + goed signaal krijgt terwijl de dreambox geen beeld uit dat signaal kan produceren.

Mvg

David Bouw

Geplaatst:

toevallig op een fta kanaal geprobeerd en wel beeld? dan heb je op een gecodeerde zender misschien niet de juiste emu geladen...

Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3,

CDS en Ziggo kaart...

Geplaatst:

AGC = Automatic Gain Control (versterking)

BER = Bit (?) Error Correction

SNR = Signaal meting

ik weet nie hoe groot je schotel is maar de NL kanalen van Canal Digitaal (Astra 19,2° oost) moeten toch wel boven de 85% uit kunnen komen op de gemiddelde maat schotel (80cm.)

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen