Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben bezig eigen programma te schrijven om irdeto cards mee te proggen<BR>middels phoenix programmer.<BR>Het lukt allemaal heel aardig, alleen als ik een heel lang commando stuur,<BR>krijg ik geen antwoord terug van de kaart.<BR>Het commando is:<P>01 06 03 00 00 2A (16 Bytes) 01 02 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00<BR>00 00 00 00 95 00 00 00 00 00<P>(16 Bytes): zijn het hexseriele nummer van de kaart. (het antwoord op<BR>commando 01 02 01 03 00 00)<P>Het commando is 48 bytes lang. In Cardwizzard 1.2.1.2. werkt dit commando<BR>prima, en krijg ik het antwoord 01 06 00 61 03 00 00 00 5A.<BR>Het lijkt erop dat een langere string in tweeën gesplitst moet worden, of de<BR>checksum anders berekend moet worden...<P>WIE WEET RAAD??? :-()<P>thanx KO rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi Karel,<P>Waarom wil jij het wiel opnieuw uitvinden?<BR>Er is toch reeds voldoende software voor dat doel op het internet te vinden? Misschien wil je ons helpen een echt leuk programma te schrijven middels een smartcard en een phoenix programmer een PC te beveiligen? smile.gif" border="0<BR>Stuur me eens een mailtje als je dat wat lijkt. toxicq@sat4all.com

Geplaatst:

De functionaliteit van het MaxKing programma is meer dan voldoende.<BR>Ik wil het onze gebruikers als expirimentele beveiligingssoftware aan gaan bieden en daartoe volstaat dit programma.<BR>We zouden dus een soortgelijk programma moeten produceren of misschhien krijg ik de source code wel van de auteur.<BR>Verder hebben we natuurlijk een eeprom editor nodig en als het even kan zou het leuk zijn als we met het programma ook direct de pic en eeprom zouden kunnen proggen:-))<P>Wie kan en wil helpen?<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

Het is niet dat ik het wiel opnieuw wil uitvinden, maar omdat ik het programma wat een en ander geheel automatisch voor je doet (je kaart repareren dus) nog niet heb gevonden op het net. P.s. FMcard wil op mijn PC absoluut niet werken (Failed to load 'MSComm' from MSCOMM32.OCX...). Bovendien is een wiel opnieuw uitvinden heel leerzaam, begin nu pas echt goed in de NANO commando's thuis te raken. Wat is trouwens het doel van een pc beveiligen met een smartcard? Dergelijke beveilingen bestaan al een poosje hoor... tongue.gif" border="0

Geplaatst:

Hoi Toxic,<P>Over het wiel opnieuw uitvinden gesproken.<P>Wat jij zoekt staat <A HREF="http://www.maxking.com/key.htm" TARGET=_blank>hier</A> maar daar heb je als beveiliging niets aan.<P>Als je een beveiliging voor je PC wilt bouwen moet je dat niet voor windows bouwen maar als onderdeel van de bios zodat de kaart nodig is voordat de PC opstart en die de PC in de slaapstand brengt als je hem eruit trekt.<P>De beste beveiliging zou er een zijn die de gegevens beschermt op de harddisk door deze bv crypted op te slaan en te encrypten als er een kaart wordt ingestoken. Dat hoeft dan nog niet eens de complete HD te zijn maar bv alleen een partitie waar je de gevoeligste data opzet.<P>Verder zou de kaart via een hotkey combinatie onklaar gemaakt moeten kunnen worden.<P>Het mooiste is natuurlijk als er een screensaver met password bij de software inzit die zodat scherm en toetsenbord afgeschermd wordt maar de applicaties laat doordraaien. Als de PC gereset wordt moet de kaart uiteraard ook onklaar gemaakt worden zodat je een masterkaart, die elders wordt opgeborgen nodig is om de pc weer te starten.<P>Mischien is het handiger om eerst eens na te denken over wat en hoe je wilt beschermen en dan een lijstje met functionaliteiten samen te stellen wat de beveiliging allemaal moet kunnen. wink.gif" border="0

Geplaatst:

ik dacht dat je het doel daarvan wel duidelijk was:-)<BR>Ik ben het overigens helemaal met je eens dat het wiel opnieuw uitvinden heel erg leerzaam kan zijn! Wat betreft jouw MSCOM huppeldepup probleem: Installer C&C cardsuite 3.XX. Dat programma is al steenoud maar installeerd wel alle benodigde ocx en dll bestanden:-)))<p>[ 03-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Geplaatst:

Ik heb gezocht naar die C&C installer maar helaas zonde suc6?!? mad.gif" border="0 <P>Misschien heb je nog een backup-je sheriff? wink.gif" border="0 <P>onderwater@uwnet.nl

Geplaatst:

Nee helaas heb ik hem zelf ook niet meer.<BR>Je kunt ook bij microsoft VB runtime modules 5 en 6 downloaden. Dat werkt 9 van de 10 keer ook goed.<P>Toxic[Q]<p>[ 03-06-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Geplaatst:

Heb je de mscomm32.ocx wel op de schijf staan??? Moet in windows\system staan.<BR>Als ie er niet instaat zoek 'm dan even op het web, kopieer 'm naar je windows\system dir en bij start-uitvoeren intikken: regsvr32 c:\windows\system\mscomm32.ocx<BR>Hiermee zijn ook veel problemen opgelost!!<BR>Succes

Geplaatst:
mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0 Krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar. Werkt FMcard op een vers geInstalleerde nederlande Windows98 SE?
Geplaatst:

He Toxic reuze bedankt hoor! even de installer draaien en FMcard werkt als een speer! nou nog effies zoeken naar een FAQ. Maar ik ben in iedergeval alvast een stuk verder! De anderen natuurlijk ook bedankt voor hun tips. smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.