Ga naar inhoud


Aston Dual Module in TF5000PVR


Gast

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al ervaringen met de Aston Dual Module? Ik heb deze sinds vandaag en krijg continu van die 'geen of gecodeerde uitzending' meldingen op mijn TF5000.

 

Heb ik de verkeerde module gekocht? Ik gebruik alleen de standaard kaart van mijn CanalDigitaal kaart.

 

Kan iemand mij wellicht adviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Nee... een update voor de ASTON-CI, die wordt dus verzorgt door Aston zelf en niet door Topfield..

 

Meer info volgt snel...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat kan ik tot die tijd het beste doen? een tweede CI aanschaffen die het wel doet? Want ik heb nu zo'n 4x per avond die melding en dan moet ik eerst de CI verwijderen en er opnieuw instoppen voordat ik weer kan kijken .. da's erg lastig tv kijken ;-(

 

Nogmaal bedankt voor je advies. Waardeer ik absoluut!

 

Groeten,

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn leverancier heeft gebeld met de maker van de nederlandse softwarebouwer en bevestigd gekregen dat er zeer binnenkort inderdaad een update komt. Het probleem is dus onderkend. Tot die tijd heb ik een Aston 1.05 gekregen en (voorzover ik het heb kunnen zien) doet die het wel goed. Even afwachten dus ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee... een update voor de ASTON-CI, die wordt dus verzorgt door Aston zelf en niet door Topfield..

Meer info volgt snel...

Je bedoelt hier toch niet dat de Aston CI opnieuw geprogrammeerd moet gaan worden met nieuwe sw van Aston?? Als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe dit gaat gebeuren aangezien je bijna niet, zoals bij een MM, bij de CI-sw kan.

Is het niet zo dat Aston nieuwe sw maakt die in de firmware van de Topfield verwerkt gaat worden, zodat die firmware met de DualAston om kan gaan? Net zoals ruim een jaar geleden toen er bij de Toppie problemen waren met de Aston en de C+-kaarten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Nee... een update voor de ASTON-CI, die wordt dus verzorgt door Aston zelf en niet door Topfield..

Meer info volgt snel...

Je bedoelt hier toch niet dat de Aston CI opnieuw geprogrammeerd moet gaan worden met nieuwe sw van Aston?? Als dat zo is ben ik wel benieuwd hoe dit gaat gebeuren aangezien je bijna niet, zoals bij een MM, bij de CI-sw kan.

Is het niet zo dat Aston nieuwe sw maakt die in de firmware van de Topfield verwerkt gaat worden, zodat die firmware met de DualAston om kan gaan? Net zoals ruim een jaar geleden toen er bij de Toppie problemen waren met de Aston en de C+-kaarten?


tjah eerst een update voor de CI (volgens mij via de satellliet) maar murdock de moderator weet daar meer van...


en topfield zelf is wel bezig met sup. voor het dual decoden.. maar dat kan ook best snel komen maar kan ook best nog even duren..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update gaat gewoon via de satelliet, waarschijnlijk (hersenspinsel) via een volgende manier:

 

1. Schakel je ontvanger op een bepaalde zender (waar de update meedraait).

 

2. Je krijgt een popup van de Aston-CI met een soortgelijke tekst "De software wordt opgewaardeerd, dit kan ongeveer 5 minuten duren". Mogelijk blokkeert de module de ontvanger op zo'n moment, zodat doorzappen niet gaat...

 

3. Wanneer ie klaar is zul je waarschijnlijk een melding krijgen dat het succesvol is en dat je de ontvanger opnieuw moet opstarten...

 

Dit is slechts een gedachte... Ik heb nog nooit een OTA voor een CI gezien...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De softwareupdate is sinds eergisteren beschikbaar, er komt naar zeggen volgende week alweer een update uit.

 

Stappenplan:

 

1. Haal de kaart uit de CI

2. Laat de ontvanger zoeken op 12604 H 27500 Netwerk: Nee

3. Schakel de ontvanger in op het kanaal STB Comag

4. Na enkele seconden begint de download, dit wordt d.m.v. een popupscherm vermeld, duurt ca. 5 minuten

5. Resultaat versie 1.03

 

Laat even weten wat de resultaten zijn met deze softwareversie....

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De softwareupdate is sinds eergisteren beschikbaar, er komt naar zeggen volgende week alweer een update uit.

Stappenplan:

1. Haal de kaart uit de CI
2. Laat de ontvanger zoeken op 12604 H 22000 Netwerk: Nee
3. Schakel de ontvanger in op het kanaal STB Comag
4. Na enkele seconden begint de download, dit wordt d.m.v. een popupscherm vermeld, duurt ca. 5 minuten
5. Resultaat versie 1.03

Laat even weten wat de resultaten zijn met deze softwareversie....


Ben nu aant updaten duurt nog 12 minuuten zegt ie,(op astra 19.2)


en versie 1.03 is speciaal voor de dual dus niet aston 1.03 neem ik aan..


ennuh :P is er een website ofzo met info..
changes...
Link naar reactie
Delen op andere sites

WHAAA hij werkt!

 

KAN NU een afname afspelen zondat daatie shokt stopt whatever!

 

echt perfect!

 

hoe kan ik erachter komen offie nu ook al dualdecodeert?

(wantde 4000 heeft ook met al gedecodeerde een dollar aan)

 

of moet dan echt topfield eerst een update geven

 

maar hoe dan ook hij werkt nu goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...