elektrik Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 is het mogelijk om met 2 of 1 schotel met een hoop lnb alle sattelieten van 45oost tot 45 west te ontvangen met een signaal van 98%. zo ja wat heb ik dan allemaal nodig? ik had gedacht aan 2 schotels 40lmb's. maar dan? -hij die veel vraagt, weet veel-
Gast Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Lijkt mij ondoenelijk. 20 lnb's op een rijtje gaat ver buiten elk focuspunt, dus 98% zul je nooit halen. Daarnaars zit je met de breedte van de lnb's, je krijgt ze nooit zo dicht bij elkaar als nodig is om 2 dicht op elkaar staande satellieten te pakken. Verder zit je nog met de aansturing van de switches. Tenslotte gaat dit onbetaalbaar duur worden. Ik denk dat je dan beter een 1,8m draaibare schotel kunt nemen. Wat signaalsterkte betreft kom je een heel eind, is goed koper en de rest van de problemen heb je ook niet.
Bigfoot Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Je kunt op een Wavefrontier Torodial 16 lnb's (mogelijk 20 met wat hulpstukken) plaatsen over een stuk van 45 graden. Als je er dan 2 naast elkaar plaatst moet het lukken. Verder heb ik begrepen dat je met een Dreambox door middel van diseqc cascading tot 64 lnb's kan aansturen. Met de Topfield 5000 die ik heb kun je er 32 aansturen als de theorie in de praktijk ook werkt (2 tuners * 4 * 4)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen