Gast Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Wie is bekend met dit probleem. Ik bleek dat ik de ophanging van mijn 1 m schotel verkeerd had gemonteerd waardoor de Clark-Belt niet kon worden gevolgd. Deze montage gewijzigd en mbv een satfinder weer alles keurig op de ASTRA1H afgesteld. Met de satfinder ertussen kreeg ik volop signaal en het menu/testbeeld gaf volledige output. De kabels weer zoals voor het wijzigen van de ophanging aangesloten aan de DISECQ-motor echter nu kreeg ik geen output meer. Gedacht dat ik mogelijk de schotel had verschoven of de motorpositie, heb dit gecontroleerd weer met de satfinder, maar dat was niet het geval. Dien ik nu in het receiver menu iets aan te passen of moet zo mogelijk de motor gereset worden ?
goto Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Heb je tussentijds wel gekontroleerd of je nog beeld had,bv. op de Sirius. Misschien denk je dat je de Astra te pakken hebt maar kan ook wel de Hotbird zijn,kun je met een satfinder niet zien . compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
bliksem Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 hang de kabel is aan de lnb Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
Gast Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Ik heb ook zoiets gehad met andere lnb deed hij het wel deze gebuikte waarschijnlijk minder stroom mijn diseqc motor is van het merk geotrack
Tonskidutch Geplaatst: 17 januari 2004 Geplaatst: 17 januari 2004 bliksem geeft de beste tip... maar nog even dit: schakel altijd de receiver uit en haal hem uit het stopkontakt als je de coax kabel afschroeft... riskant als je niet de stroom eraf haalt. cheers Eleanor Blancmange
Gast Geplaatst: 20 januari 2004 Geplaatst: 20 januari 2004 Dank voor jullie reply op mijn vraag. Het probleem is inmiddels opgelost en wel een slecht contact vanaf de lnb naar de ingang van de disecq-motor. De kern van de coaxkabel bleek nl te kort terwijl dit niet het geval was op het moment dat deze de kabel aan de satfinder was gekoppeld tijdens het uitrichten van de schotel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen