Rick Hunter Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Hallo allemaal, Enige tijd geleden heb ik een zenderlijst van PET op de dreambox geplaatst op een Firmware van Ronald (De meest recente).. Alles leek alles prima in orde, maar toen ik een transponder scan uitvoerde verdwenen een aantal zenders. Daarna heb ik een reboot uitgevoerd en ahhrrrggg.... Hij wilde niet meer starten. Het Dreamlogo staat wel op het LCD-Scherm maar verder niets. Ik heb de 220 een minuut eraf gehad, en gelukkig start hij weer. Ik ben bang dat de stabiliteit nu ver te zoeken is. (Het is nu de 2e keer dat dit gebeurt). Wat is nu een oplossing? -Moet ik de HD er uit halen? -En deze formateren? -Een swapfile maken op een USB stick om meer geheugen te krijgen? (Ik heb het er nu geen in inztten.) het gaat er mij om om de stabiliteit weer terug te krijgen. Ik heb al de orignele firmare 1.073 er in gehad (incl. Flash erase). Mijn vermoeden is dus dat de settingslijst rout in het eten gooit. Wie kan mij adviseren welke kan ik op moet gaan om de zaak weer stabiel te krijgen? b.v.d. Rick Hunter
pillie Geplaatst: 16 januari 2004 Geplaatst: 16 januari 2004 Probeer eens een andere image en kijk dan of het probleem er nog is. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
Rick Hunter Geplaatst: 16 januari 2004 Auteur Geplaatst: 16 januari 2004 @ Allen, Ik heb mijn dreambox momenteel weer stabiel. Ik ben er hier toch van overtuigd dat als je een settingslijst gebruikt en daarnaast zelf een transponderscan doet van diverse satelieten, de Dreambox toch aardig overstuur kan gaan. Ik weet niet of meerdere mensen hier last van hebben maar mijn advies is om anders blanco settings te gebruiken en dan opnieuw een scan over alle satelieten uit te voeren. Groeten, and keep on Dreaming.... Rick
egon Geplaatst: 17 januari 2004 Geplaatst: 17 januari 2004 Ik heb ook diverse lijsten in mijn box gestopt Maar inderdaad bij een rescan gebeuren er vreemde dingen Of dat nou komt ondat er zenders van een andere naam zijn voorzien ipv ticket 2 ticket xxx of zo iets ik weet het niet maar ik zie lots of removed items na een scan Voor de rest had ik ook nog last van andere vreemde dingen bijv dat ik een aantal zenders opeens niet meer zichtbaar waren dit waren FTA zenders wat ik ook doe manual scan of autoscan etc hij slaat ze gewoon over en ik kreeg er geen lock op. Na een flash en een nieuwe scan waren alle problemen gewoon over en was er prima beeld vreemd vreemd zo'n setting lijst is leuk en handig maar ik wil toch graag wel zelf kunnen scannen Ik ga nu maar eens proberen om zijn eigen lijst uit mijn box te bewerken en om die dan terug te sturen maar eerst maar eens een backup maken van /var/tuxbox/config/ zodat we snel weer terug kunnen :-) Egon
Rick Hunter Geplaatst: 17 januari 2004 Auteur Geplaatst: 17 januari 2004 Thanks Ergon. Het bevestigd in iedergeval wel mijn vermoeden. Wat je nog zou kunnen doen is een schone lijst maken (dus b.v. een scan over de satelieten) en daarna met Dreambox Edit van een andere lijst een copy doen van de zenders die je wilt hebben. Daarna kun je die pasten in jouw eigenlijst en de handel daarna weer uploaden in de Dreambox. Gr. Rick
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen