Gast Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 Ik wil mijn Dreambox aan mijn PC hangen Nu weet ik niet welke UTP kabel dat ik nodig heb Ik heb een P4 waarin 2 netwerk kaarten zitten. In de eerste kaart zit het modem van Chello. De 2e netwerk kaart gaat naar een 3 Com hub. Vanuit de hub wil ik nu naar de dreambox Tevens ben ik op zoek naar juiste instellingen voor het netwerk
Gast Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 Daarvoor heb je een normale (rechtdoor) UTP Cat5 netwerkkabel voor nodig. uitleg kan je best zoeken op http://dreambox.sjerom.com/
Ron Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 zucht.... Omdat de Dreambox is uitgerust met een 100Mb Ethernet netwerk aansluiting is het vrij gemakkelijk om deze aan te sluiten op uw netwerk of PC. - Uw Dreambox aansluiten op uw bestaande netwerk: Sluit de Dreambox aan op uw HUB of Router d.m.v. een UTP-kabel, liefst CAT-5. Stel uw Dreambox in via Setup => Netwerk en vul een juiste IP-adres in. Controleer dit door bij de DOS-promt IPCONFIG in te typen. Op de Dreambox vul je dezelfde adressen in. Alleen het laatste groepje (3 cijfers) dienen een willekeurig ander nummer (1 t/m 254) te zijn welke nog vrij zijn. - Uw Dreambox aansluiten op uw PC: Indien je gebruik maakt van een netwerkkaart moet je tevens de juiste IP-adressen invullen. Voer bij PC-IP het IP adres van uw PC in. Dit kunt u uitlezen door in de DOS-promt IPCONFIG in te typen. Op de Dreambox vul je hetzelfde adres in. Alleen het laatste groepje (3 cijfers) dienen een willekeurig ander nummer (1 t/m 254) te zijn. Bijvoorbeeld: PC: IP-Adres: 192.168.1.1 Netmask: 255.255.255.0 Dreambox: IP-Adres: 192.168.1.2 Netmask: 255.255.255.0 Nameserver: 127.0.0.1 of het IP-adres van de DNS-server van je provider! Gateway: 127.0.0.1 of het IP-adres van de HUB of Router! LET OP: Als je geen verbinding krijgt wacht dan even. Het kan zijn dat je netwerk een verbinding aan het opzetten is, dit duurt even! Kijk anders ook eens naar je PC of je eventueel een firewall geïnstalleerd hebt en of deze aanstaat! Bron: Sjerom.
Gast Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 Sorrie TOXIQ Ik zie op dit moment even door de bomen het bos niet meer Heb inmiddeles wel een netwerk met de Dreambox Ik kan de settings ed wel uploaden Maar hoe krijg ik Ned 1 op 1 enz
Ome Merde Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 Citaat: Maar hoe krijg ik Ned 1 op 1 enz dat heeft niets met je netwerk te maken .... om het overzicht te bewaren aub per topic 1 'probleem' merDe deze ruimte is te huur
Ron Geplaatst: 18 januari 2004 Geplaatst: 18 januari 2004 De zucht was bedoeld voor degenen die denkt dat hij jouw een nuttig antwoord gaf door je door te verwijzen. Die canal+ mentaliteit wordt hier niet op prijs gesteld. Vandaar dat ik je wel het antwoord gaf. Je vraag is beantwoord en nieuwe vragen in een nieuw topic a.u.b.
Aanbevolen berichten