realist Geplaatst: 3 februari 2002 Geplaatst: 3 februari 2002 ‘kBen met 2 niet werkende Irdeto kaarten aan het experimenteren: Acs 1.2 en Acs 1.6. Het uitlezen doe ik met verschillende programma's en het blijkt dat voor Prov 10 (Prem.W) voor beide kaarten de Prov ID 00 01 00 is. 1. Betekent dit dat ze voor deze prov. nog maagdelijk zijn? 2. Zo ja!, Kan ik deze kaarten nog werkende krijgen? en hoe. Ik vraag dit, omdat ik in een faq las dat je bij een maagdelijke kaart de Prov ID niet moet veranderen, omdat deze dan bij een volgende ECM "wertlos" geworden is. Voor beide kaarten lees ik een PMK 10 uit en ook een PMK 00 3.Wat is de manier om er achter te komen dat zo'n PMK geldig is. Verder heb ik van alles geprobeerd om de PlainKeys van deze kaart uit te lezen. a. CardWizzard. Reg 7/8, maar hier kan ik niks mee. b.CardBlaster. De knop Key Editor werkt niet en bij Acs is "protect" aangevinkt. Dit vinkje kan ik niet weg krijgen. c.Cardtuner. Erweitert: read all Plainkeys; doet niks 4.Wie kan mij uit leggen hoe ik gegarandeerd PlainKeys kan uitlezen v.e Irdeto mosc kaart? In de hoop dat mijn vragen positief zullen overkomen. en alvast bedankt door de Realist Mijn actie hoort bij Jouw reactie. Hart. gr. v/d realist
Gast Geplaatst: 4 februari 2002 Geplaatst: 4 februari 2002 Zijn het originele C+ kaartjes?? Waarschijnlijk wel.<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr> 1. Betekent dit dat ze voor deze prov. nog maagdelijk zijn? <hr></blockquote> Ja, maar Premiere zal ze niet over je hexserial aanspreken, omdat ze voor C+ bestemd zijn. Dus deze kaart zal van premiere geen update krijgen of ooit gekregen hebben.<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>2. Zo ja!, Kan ik deze kaarten nog werkende krijgen? en hoe. Ik vraag dit, omdat ik in een faq las dat je bij een maagdelijke kaart de Prov ID niet moet veranderen, omdat deze dan bij een volgende ECM "wertlos" geworden is. Voor beide kaarten lees ik een PMK 10 uit en ook een PMK 00 <hr></blockquote><p>Ja, deze kaartjes zijn werkende te krijgen voor Premiere. Ten eerste kun je de provider-id's naar hartelust veranderen, ook voor C+. C+ spreekt de kaarten éérst aan over de hexserial, en update 'm dan, ofwel ze proggen altijd de juiste provider-id weer terug (op prov00), als je tenminste óf een abbo hebt, of een 30 piek servicedinges.<p>Voor premeire hoef je enkel de plainkeys erop te proggen, en wil je het helemaal goed doen dan kun je er een geldige PMK + prov-Id combinatie op proggen en dan heb je een auto-updater.<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>3.Wat is de manier om er achter te komen dat zo'n PMK geldig is. <hr></blockquote> Door te loggen met bijv. Wallbanger. Als je een geldige masterkey hebt zul je automatisch een key-update krijgen.<p>De plainmasterkey die op prov10 staat kun je rustig als ongeldig beschouwen.<p> <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>a. CardWizzard. Reg 7/8, maar hier kan ik niks mee <hr></blockquote> Hiermee lees je de buffer van acs1.2 kaarten mee uit. Werkt niet meer voor 1.6. Kun je verder niet zo een-twee-drie plainkeys mee uitlezen.<p>Voor de 1.6 is er een script dat de plainkeys uitleest, waarschijnlijk zul je alleen maar key 02 en key 04 voor C+ zien. Voor prov10 niets.
Aanbevolen berichten