Gast Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Lees zojuist dit berichtje op de site van<BR>kermit.Iemand die hier meer over gehoord<BR>heeft ????Mocht je denk ik nog een<BR>humax willen, wees er snel bij!!!!!!!<P>Nachdem es Hackern gelungen ist im internen Cam <BR>3 Verschlüsselungssysteme (Irdeto,Seca,Viaccess) <BR>auf dem Humax 5400 und einer "PICCARD-2" sichtbar zu machen, <BR>wird jetzt Humax wohl nichts anderes übrig bleiben , als die Hardware und die Software des Gerätes zu ändern.<P>Alten Softwarepatches könnten dann nicht mehr auf dem neuen Geräten laufen.<BR>Man sollte in Zukunft vorsichtig sein beim Firmwareupdate eines Humax 5400.<BR>Besonders sollte auf die Hardware Revision geachtet werden. <P>Opgelet dus!!!!!!!!!!!!!!!<BR>
Ron Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Volgens mij is dit klets!<BR>Waarom zou humax dat doen?<P>Toxic[Q]
Avalon Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Hallo <P>Ik kan me het even niet voorstellen de best verkochte receiver van europa zullen ze niet zo van de markt afhalen en vervangen door een model waar je dit soort dingen niet meer mee kunt doen.<P>Groetjes <BR>Avalon
Gast Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 ik hoorde al twee maanden terug dat de humax niet meer gebouwd werd en dat was wel zo.<BR>Toen de geruchten dat men de licentie kwijt was ,of dat nu echt zo is weet ik niet zeker ???.<BR>Maar nu dit, dat geloof ik niet, dan loopt humax van best vekochte ontvanger terug tot de slechte verkochte.<BR>Ik denk dat ze daar ik korea niet op zitten te wachten toch??????<BR>Of heb ik het mis <p>[ 14-07-2001: Message edited by: nowtv ]
Gast Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Ik denk zelf dat humax onder druk wordt gezet door de providers om aktie te ondernemen tegen de piraterij!!! Maar ja<BR>dan slachten ze misschien zelf wel de kip met de gouden eieren!!!Hopelijk is het inderdaad maar een gerucht!!
Gast Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Zoals iedere sat hobbyist dient te weten wordt de hummie gebouwd met een irdeto licentie!<BR>Humax ligt dus overhop met mindport en de licentie is inderdaad ingetrokken.<BR>Humax kan met de nog op voorraad zijnde spullen nog hummies 54 bouwen maar dan is het ook echt over.<BR>Dit heeft uiteraard tot gevolg dat er straks geen 54 meer te ktijgen is met de embedded door ons zo gewaardeerd ird cam.<BR>Jammer maar als tegenmaatregel van niet alleen cplus te begrijpen.
Gast Geplaatst: 13 juli 2001 Geplaatst: 13 juli 2001 Joepie, eindelijk een apparaat gekocht dat straks goud waard wordt!!<BR>Jammer...heb vorige week geen Brood schilderij gekocht...............<BR>
Gast Geplaatst: 14 juli 2001 Geplaatst: 14 juli 2001 Alles l*lkoek....<BR>Doen ze alleen maar weer eens om de prijzen op te drijven.....<P>groet
Gast Geplaatst: 14 juli 2001 Geplaatst: 14 juli 2001 Al jaren, maar dan ook echt jaaaren, zijn er allerlei (vermeende) aanpassingen om e.e.a. van onze hobby te beletten.<P>Tot dusver nog geen enkele maatregel gezien (maar dit kan een beperking van mij zijn) die niet op korte termijn teniet is gedaan of uberhaubt van de grond is gekomen met het gewenste resultaat.<P>Anderzijds is het positieve verhaal; wat is een hobby als er niets meer uit te zoeken valt nog waard ? of zitten we allemaal >1.000 kanalen te kijken, nee toch ? volgens mij (spreek ff voor mezelf) is de sport om zwart beeld naar bewegend kleur te krijgen; eenmaal lopend ... who cares.<P>succes allemaal, keep-it-going !
Gast Geplaatst: 14 juli 2001 Geplaatst: 14 juli 2001 Ik geloof helemaal niets van dit verhaal. Volgens mij is het gewoon flauwekul.
Gast Geplaatst: 17 juli 2001 Geplaatst: 17 juli 2001 Maak je niet druk over die Humax,alles vergaat,zelfs die Humax5400,vroeg of laat komt er wel iets nieuws op de markt.
satdr Geplaatst: 17 juli 2001 Geplaatst: 17 juli 2001 Effe iets heel anders;<P>Ik las ergens over een Fortec IRCI-5400,<BR>weet iemand daar iets van, ik vind dezelfde<BR>type aanduiding zo vreemd.<P>SatDr Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Gast Geplaatst: 17 juli 2001 Geplaatst: 17 juli 2001 deze bedoel je volgens mij<P>Fortec Star IRCI5400 <P>Fortec Star Common interface receiver geschikt voor 2 Common Interface module´s. De geintegreerde Irdeto decoder simpel om te programmeren naar een ander coderings-systeem. Een volwaardige opvolger van de Humax IRCI5400. <P>
Bink Geplaatst: 17 juli 2001 Geplaatst: 17 juli 2001 Wat ik heb begrepen, als het gaat om het "voortbestaan" van de Hummi 5400, is het volgende: Humax heeft enkele maanden geleden een rechterlijk verbod gekregen om nog langer de IRCI5400 te maken. De zaak was aangespannen door Premiere die het illegaal achtte dat met een simpele patch nu ook BetaCrypt te decoderen was. Ofwel: ze raakten hun Irdeto-licentie kwijt. <BR>Het laatste bericht dat ik hoorde (een week geleden) is dat de IRCI 5400 wel gemaakt mag blijven worden, ALS humax erin slaagt om de zaak zodanig te beveiligen dat er geen patch meer overheen gezet kan worden. <P>Dus concluderend: inderdaad wordt de huidige IRCI 5400 niet meer gemaakt (en wordt 'ie dus geld waard). Maar aan de andere kant: er komen nieuwe exemplaren... (maar of die nog interessant zijn.....?!)<P>Ik denk dat dit wel zo ongeveer de lading dekt. <BR>Bink.
Aanbevolen berichten