Toine Geplaatst: 28 januari 2004 Geplaatst: 28 januari 2004 Hallo, Ik heb onlangs een linksys WAG54G aangeschaft (adsl modem + wireless router). Prima ding verder. Ik vraag me wel af waarom hier maar 1 antenne op zit, terwijl op andere routers meestal twee antennes zitten. Waarom zitten er op de meeste routers 2 antennes? Ik had zelf het volgende bedacht : op standaard router kan ook een sdsl verbinding worden aangesloten (na het modem natuurlijk). Dus synchroon en dan is wellicht 1 antenne voor het zenden, en 1 antenne voor het ontvangen. Bij een gecombineerde adsl modem/router zit altijd een asynchroon signaal en wordt er dus nooit tegelijkertijd ontvangen en verzonden en kan je dus met 1 antenne toe. Ik weet dus niet of dit waar is, is een produkt van mijn rijke fantasie. Graag jullie kunde! Groet, Toine
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 28 januari 2004 Geplaatst: 28 januari 2004 In principe maken die 2 antenne's geen bal uit. Je accespoint kan schakelen tussen de 2 uitgangen (diversitie). Bij sommige merken kun je daartegen instellen dat RX (ontvangen) via links moet en TX (verzenden) via rechts. Extra bereik zit er niet in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen