dark-angel-djin Geplaatst: 31 januari 2004 Geplaatst: 31 januari 2004 hoi als je met een linux pc een image in db gaat flachen moet je die hernoemen root.cramfs enz..OK maar als dreamboc niet meer wil opstarten en je hebt geen verbinding via utp of cross cable moet je via serieel doen flachen nu die dreamupdater niet met linux aan de praat is te krijgen ( geen wine ) hoe moet het dan ?? iemand enig idee ? het zou moetten kunnen en gaan maar hoe ,zou iemand eens kunnen helpen ? dank u djin
view Geplaatst: 31 januari 2004 Geplaatst: 31 januari 2004 dark-angel-djin, gebruik nu Dreamup (voor windows) (Dus geen Dreauplan!!!) en haal het vinkje van "use network" weg. Nu is er alleen een serieele verbinding mogelijk met de box. Klik nu op Connect en zet de box aan dmv. de stekker in het stopcontact te steken. Nadat er geconnect is klik op erase. Nadat er ge-erased is klik op flash en zet de Image die je wil hebben op de box. Duurt allemaal wel lang maar is "monkeyproof" voor de box. Succes,
dark-angel-djin Geplaatst: 31 januari 2004 Auteur Geplaatst: 31 januari 2004 sorry maar ik denk dat je mijn vraag niet heb begrepen met windows lukte het wel maar nu geen windows maar LINUX pc ,en serieel moet flachen wat dan ? hoe moet dat ?? niet met windows maar met linux pc vb ( fedora )
dark-angel-djin Geplaatst: 31 januari 2004 Auteur Geplaatst: 31 januari 2004 niemand die me hier een antwoord op kan geven ?
Gast Geplaatst: 31 januari 2004 Geplaatst: 31 januari 2004 Dat kan met 'minicom' het makkelijkst. Hang een seriele kabel tussen de pc en de dreambox. Als je tijdens het aanzetten een klap op de 'enter' geeft als de verbinding is opgebouwd, zou je het biosmenu van de dreambox moeten kunnen benaderen en zo een image via zmodem moeten kunnen uploaden. Ik bedenk me net, als je het helemaal avontuurlijk wilt doen op deze regenachtige zaterdag, het kan ook via dhcp.
dark-angel-djin Geplaatst: 31 januari 2004 Auteur Geplaatst: 31 januari 2004 is er geen andere ,ogelijkhijd ?? OF WAT MEER UITLEG ,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen