Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe prog je in een org. seca kaartje de 0C 0D 0E keyz?. Als ik het goed heb begrepen komen deze op de kaart door mk01 en ppua(whatever that means).

Geplaatst:

die kun je niet zomaar op je kaart zetten<BR>je moet dan eerst een key 2 5 of 6 op je kaartje zetten bij prov 00 en via die key kun je dan al het andere programmeren<BR>het makkelijkste proggie is dan mosc make wat betrefd de key update<P>als je kaartje werkend is en aangemeld blijf dan van key 01 van canal digitaal af anders ben je de key 01 kwijt en kan canal dig je kaartje niet meer benaderen en is hij niet meer update dus wees voorzichtig

Geplaatst:

o.k, hoe je een 02 key op een orig kaartje progt staat hier ergens beschreven. En wat moet ik dan doen?

Geplaatst:

key update oc od oe als je mk 02 van seca<BR>gebruikt.<BR>c1 40 00 02 len 24 00 19 90 5c (cryptedkey0c)90 5d (crytedkey 0d)90 5e (cryptedkey 0e)<BR>82 sig .<BR>crypted key krijg je door de plain key met <BR>de plain mk te crypten.<P> THArealAZZ

Geplaatst:

@THArealAZZ <BR>Ik ben erin geslaagd(volgens de surprise methode) een mk02 in mijn kaart te "monteren"<BR>Nog een vraagje, die signature, hoe bereken ik die (progje?). en ik zie 00 19 in het "c1" commando, mischien ident 0019?. <BR>alvast tankz

Geplaatst:

Inderdaad, het nano 24 + 2 bytes data (in dit geval 00 19) checkt of deze provider ident 00 19 aanwezig is en zorgt er voor dat de volgende nano's op deze provider toegepast worden. Je zult eerst eens de seca-faq eens moeten doornemen voor je het weet heb je je originele kaartjes naar de je weet wel geholpen.<P>MTB

Geplaatst:

ok, ik heb inmiddels de secafaq "betudeerd" en met suc6 de kaart UITGESCHAKELD!, ik heb mijn kaart nog maar net dus was alles nog vrijgeschakeld. Ik heb de keyz 0c, 0d, 0e vol met FF geschreven, en inderdaad. geen beeld. daarna weer de goede key erin en ole, hij deed het. wat betekend trouwens het antwoord "97 02" dit kreeg ik nadat ik 2 keer dezelfde commandos had gestuurd. Is dit normaal?, want volgens mij werkt de key update alleen als je de "C1 40" commando's 2 keer stuurt.

Geplaatst:

Kweet niet. Misschien dat de nieuwe keys hetzelfde zijn als de oude ?<BR>Nu je dit kan kun je ook nieuwe providers aanmaken met bijv de verschillende MOSC progjes die hier te vinden zijn. Juiste key(02) erin, nieuwe provider maken en de rest van de troep erop. Op de div. franse sites kun je mbv 2 jaar middelbaar school frans het e.e.a bestuderen.<BR>Ik zou ook de loggen op het moment dat de kaart vrijgeschakeld wordt. Hier kun je nog zinvolle info uithalen.<BR>MTB

Geplaatst:

Kweet niet. Misschien dat de nieuwe keys hetzelfde zijn als de oude ?<BR>Nu je dit kan kun je ook nieuwe providers aanmaken met bijv de verschillende MOSC progjes die hier te vinden zijn. Juiste key(02) erin, nieuwe provider maken en de rest van de troep erop. Op de div. franse sites kun je mbv 2 jaar middelbaar school frans het e.e.a bestuderen.<BR>Ik zou ook loggen op het moment dat de kaart vrijgeschakeld wordt. Hier kun je nog zinvolle info uithalen.<BR>MTB

Geplaatst:

Ik heb net wat gepost maar het komt niet over. Er bestaan trouwens ook proggies die het MK proggen geheel geautomatiseerd hebben. Dit gaat even iets sneller, maar je leert er niets van. Knopje drukken index invullen en de Mk rolt er na een klein minuutje uit.<P>MTB

Geplaatst:

Antwoord 97 xx betekent update<BR>eeprom niet nodig voor sommige nano s<BR>wat normaal is als je voor de tweede keer<BR>een keyupdate doet ze staan er namelijk al in<P> THArealAZZ

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.