Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

EENVOUDIGE Handleiding voor MOSC SECA / modificeren van de orginele seca kaart<BR>(providers toevoegen, providers verwijderen, keys veranderen.<P>Benodigheden:<BR>phoenix programmer op 3,57 mhz<BR>vb files (staan in de download van sat4all bij MISC)<BR>MKFindv2<BR>SCE_SECA_V109<P>1. Zorg dat je VB runtime files heb geinstalleerd op je computer<BR>2. Start het programma MKFindv2 op<BR>3. Stel de goede com poort in 1 of 2<BR>4. Selecteer select mk to use MK06<BR>5. Druk daarna op de knop create management key<BR>6. Het programma gaat nu zoeken, even later heeft het een primary mk gevonden,<BR> Schrijf deze op! En sluit het programma af.<BR>8. Start nu het programma: sce_seca_v109<BR>9. Stel onder configuration de goede com poort in, vul bij SECA SYSTEM bij key index 06 <BR> in en bij primary key for quick operations de primary key in die je bij punt.6 gevonden hebt <BR> (hoofdletters) + vink het plainkeys for quick operations aan. <BR>10.Druk op save configuration<BR>11.Druk op connect<BR>12.Druk op provider information en je kunt aan de slag, de rest wijst zichzelf.<P><BR>DENK ERAAN VERWIJDER / VERANDER NOOIT PROVIDER 00 (SECA)<P><BR>(INFO)<P>PBM<BR>Bitmaps: IDENT<BR>SECA 0000: 00 00 00 00 00 00 00 00 <BR>CANAL+ FR 0003: FF FF FF FF FF FF FF FE<BR>CANALSATELLITE 0004: FF FF FF FF 00 00 FF FE<BR>NUMERICABLE 0009: 00 00 00 00 70 40 00 00 <BR>TAQUILLA 000C: FF FF FF FF FF FF FF FE<BR>ABSAT 000F: 00 00 00 00 00 00 00 FE<BR>TELEPUI 0010: 00 00 00 00 7E 00 00 00 F0<BR>CANAL + NL 0019: FF FF FF FF FF FF FF FE<BR>CYFRA+ 001D: 80 00 00 00 40 10 04 00<BR>CALICO+ 0011: 00 00 07 00 00 00 00 00<P>VOOR DE 01 KEYS + PPUA KUN JE KIJKEN IN DE SECA AUTO-UPDATE FILES DIE<BR>OP HET INTERNET STAAN... <P>Suc6<P>Arthur

Geplaatst:

Voor wie het nog makkelijker wil. Gebruik het programma BlueCard 1.2. Sluit je Phoenix aan, laad de providerkeys, schrijven en klaar. De MK zoekt het programma zelf uit (en krijg je ook in het scherm te zien)<BR>-<BR>Wie het proggie niet kan vinden, effe mailen.<BR>

Geplaatst:

Zou je mij dat programma kunnen mailen. Email h.vasters@hccnet.nl Hoe kun je trouwens achter het emailadres komen als je online bent

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Geplaatst:

Voor wie het nog makkelijker wil<BR>moscmake v3.0<BR>Providers Instructions Configuration Exit<BR>druk Configuration<BR>port com 1 of 2 date 8 parity even speed 9600 stop 2<BR>mosc key config <BR>munber key 0000 01 of wat je wild<BR>druk create key en wacht tot de key er is en druk ok<BR>(seca ident 0000 key 01 of wat je wild is er)<BR>druk Providers en dan edit<BR>provider 01 druk edit<BR>naam ;canal bla bla<BR>ident ;00??<BR>ppua ;00000000<BR>date ;????<BR>pbs=type abbo ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 01 ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0C ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0D ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0E ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>Change Data Monht year day ok<BR>save<BR>provider 02 druk edit<BR>naam ;canal bla bla<BR>ident ;00??<BR>ppua ;00000000<BR>date ;????<BR>pbs=type abbo ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 01 ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0C ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0D ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>key 0E ;FFFFFFFFFFFFFFFF<BR>Change Data Monht year day ok<BR>save<BR>en dan<BR>druk Instructions. (send of read)<BR>read voor delete prov [x] dan ok<BR>send/ to send naam [v]<BR>options [v] 7x [send of cancel]<BR>( DELETE PROViDER 01 KEY 00 WEG SDK EERST LEZEN EN key 00 OPSLAAN)<BR>(geen sdk prog dan alleen povider 02 03 enz)<p>[This message has been edited by janneman (edited 26-12-2000).]

Geplaatst:

Hoi;<P>Is dit in het geheel niet mogelijk met een JDM-progger ??<P>Merry Christmas & a Happy 2001<P>IQ

Geplaatst:

Werd een beetje druk op m'n e-mail. Heb 'm ge-uploaded op <BR><A HREF="http://sat-digital-tv.provider.pl/upload/2000-12-26/" TARGET=_blank>http://sat-digital-tv.provider.pl/upload/2000-12-26/</A><P>Let even op; heb je een Aston 1.03 dat je niet meer dan 8 providers op de kaart zet. het programma leest vanuit de PROVIDER.TXT<BR>Ik heb om te testen een werkende code erin gezet zodat je meteen aan de slag kunt. Wil je meer providers dan moet je die invoeren in de andere tekstfile en dat bestand hernoemen tot provider.txt.<BR>Zet je Phoenix op 3,5 mc, start het programma, kies goede com-poort. Laad providers, kies de provider die je wilt en kies provider toevoegen. Kaart wordt geschreven en is klaar. Ook kan je de Mk aflezen op je scherm. <BR>

Geplaatst:

Henkie, er zitten van die buttons boven elke reply. Als je daar op drukt zie je het e-mail adres of het profiel van degene die iets heeft gepost. Enfin, inmiddels ben je ook gemaild. <BR>Suc7 Geo

Geplaatst:

Ik een nog nooit gebruikt kaartje can c***l D***t*l. had met MKfind1.0 mk02 geschreven en kon providers verwijderen en invoegen.<BR>maar ik kreeg de kaart niet geaktiveerd.<BR>Ik heb de faq secamosc2.3 gelezen en uitgeprobeerd, met als resultaat ik kon providers key's verwijderen en toevoegen.<BR>maar niet aktiveren.<P>Heb gedaan lijk GEO zei.<P>Ik heb bleucard1.2 geprobeerd.<P>Ik kan lijk ervoor al providers verwijderen en toevoegen.<P>Het enige verschil is: Nu werkt de kaart ook.<BR>Ik kan ze eindelijk aktiveren.<P>Thanks GEO !!!<BR>

Geplaatst:

dat het kan werken is nu duidelijk maar wat hebben we er echt van geleerd ik denk heel weinig alleen proggen is leuk maar ik heb het vermoeden dat we eigenlijk niets verder zijn gekomen de stof begrijpen en doorgronden is veel leuker en leerzamer,wat er nu gebeurt is dat we allemaal gaan proggen maar niet weten wat en hoe we proggen terwijl het toch onze hobbij is groetjes.

Geplaatst:

Inderdaad . die progjes werken wel. maar hoe nu als het fout gaat . zie de kaartjes al voor me FF FF FF FF.. .Dus al heb je het kaartje kunnen aan zetten verdiep je toch eens in het secafaq..<BR>By roland von gilead<P>gr djazzie

Geplaatst:

Ik heb verschillende faq's gelezen.<P>Ik weet nu hoe ik met de hand een provider kan toevoegen, key's kan toevoegen zelfs ook de providers verwijderen.<P>maar bij het invoeren van de"Activation of new Ident" ging het altijd mis. Het was iets met volgende commando<P>c1 40 p1 p2 ln 24 id id 26 ff ff 82 <sign_p1_p2><BR>ik dacht dat men als antwoord achteraan 90 02 moest krijgen voor een correcte beschrijving van de kaart maar ik kreeg altijd 90 07.<BR>dit antwoord staat niet beschreven in de faq die ik heb.<P>Mijn probleem is rond die 26 ff ff ,ik heb niet juist begrepen wat ik daar moet invullen. <P>Een antwoord graag, dan weet ik tenminste wat ik fout gedaan heb. En kan ik verder gaan met het handmatige veranderen van de kaart.<P>Groeten

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.