Ga naar inhoud

site van server halen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@All,

ik heb in dreamwaver een site gemaakt die staat op een testserver. Iemand heeft daar wat dingen aan aangepast en nu wil ik hem van die testserver afhalen en lokaal bewerken.

Maar ik wil de site zoals ik hem gemaakt had voordat er dingen werden aangepast niet kwijt raken.

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dat moet doen.

Ik weet ik kan een copy maken van de oude site maar dat is mijn laatste strohalm.

Olav12

Geplaatst:

Waarom maak je er gewoon geen kopie van ?

Beste is altijd een ongeschonden kopie te maken. Zodanig heb je dan altijd nog een site van voor de veranderingen. Als je nu op die server een site hebt staan die aangepast is dan kan je dit toch niet meer ongedaan maken. Hopelijk heb je nog een lokale 'ongewijzigde' versie staan.

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Geplaatst:

Maak een ftp connectie op je testserver,

maak op je local hd een nieuwe map aan, download alle bestanden van de server in die nieuwe map,

zo heb je nog steeds de orginele versie en dan in de nieuwe map de aangepaste versie

Greetz

{Spirit}

Geplaatst:

@{Spirit},

ja zo wil ik het doen. Maar ik heb hier een boek erbij liggen en ik snap er de ballen van. Dus daarom mijn vraag stap voor stap. Ik snap ook niet wat ik verkeerd doe want ik krijg een of andere foutmelding.

Olav12

Geplaatst:

Maak connectie op je ftp server via je aplicatie (ik gebruik cute ftp pro)

Hierbij krijg je meestal rechts de mappen te zien van je website,

aan de linker kant ga je naar de map waar de bestande moeten komen staan, dus zoals ik hierboven gezegt heb een nieuwe map aanmaken...

Selecteer alle bestanden aan de rechter kant (die van de website dus) en sleep deze naar de linker kant in de nieuwe map.

Nu begint hij alle files normaal te downloaden, normaal gezien mag hierôp geen foutmelding gebeuren.

Indien je gebruik maakt van een sql database, zou ik je aanraden deze ook te backuppen dmv een sql dump file te genereren.

Suc6

{Spirit}

Geplaatst:

Welk FTP Programma gebruik je Olav12 ?

Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)

Geplaatst:

Ik maak gebruik van de FTP mogelijkheid in Dreamwaver MX.

Olav12

Geplaatst:

Al eens geprobeerd via WS FTP Pro ?

Je kan altijd daar eens een trial versie van afhalen.

Je instellingen van je server daar op ingeven. Inloggen en de alle mappen kopieren naar je HD.

Geplaatst:

Het is gelukt. Nieuwe map aanmaken. Copy van de oude site in die nieuwe map zetten. Gegevens in de ftp connection aanpassen en dan get klikken en hij stelt zelf de vragen over hoe en wat.

Dank voor jullie hulp.

mvg

olav12

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen