Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mede-hobbyisten,<P>Vorige week heb ik, nieuwsgierig als ik ben, mijn orginele SECA M.O.S.C. kaart "blootgesteld" aan het programmatje Cardtuner 3.03. Gewoon om eens te kijken wat dat deed. Voorheen had ik de kaart al aan de praat gekregen met behulp van ProgOff en zelf de keys invoeren. Geen enkel probleem, alles werkte prima. Maar nu heeft Cardtuner waarschijnlijk mijn provider 0000 SECA veranderd, en doet hij het niet meer in mijn ASTON 1.03 cam. Ik krijg geen lijst met providers meer te zien wanneer ik deze via "Consultancy" opvraag.<P>Heeft iemand hier ook ervaringen mee, of weet iemand wat hier misschien aan de hand kan zijn? Het is puur uit nieuwsgierigheid, want ik mis de kaart niet echt. Met de goldwafer hou je teminste de zaak zelf in de hand ;-))<P>Mogelijk hebben meerdere personen dit probleem, of het is ontstaan nadat ik de orginele MK1 van de kaart met Keyindex 02 (NL) bij de configuratie van Cardtuner heb ingevoerd.<P>Wat verder ook opvalt is dat de SECA startuprecord is veranderd, en niet meer terug te zetten is naar de juiste waarde. Hij komt steeds terug met de waarde 01 00 00 00 00 00 00 00 02 00 93.<P>Wie weet het antwoord?? Ik in ieder geval (nog) niet.<P>Groeten Twinsat

Geplaatst:

Hoi,<P>Staat de zelfgeschreven MK er nog op ? Zo ja dan zou je m.b.v. deze key het opstart record eenvoudig kunnen wijzigen.<P>MTB

Geplaatst:

Prog Works Fine !! VERY GOOD !<P>Just use the Good MKx ( 1,2,5 ) or something<P>And change the startup record ! Got the Same problem, but mine is solved !<P>Bareus

Geplaatst:

Vanavond de kaart nog eens goed bekeken:<BR>Er stond nog verminkte data op provider 07.<BR>Dus provider 07 gewist, met als resultaat dat nu ook provider 00 weg is (teminste zo lijkt het).<BR>Er staat nog hetvolgende in:<BR>Date: 00.00.1990<BR>Primary key index: FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF<BR>Provider naam is ook leeg.<P>Ik ken nog wel de primary key, maar ik krijg hem met geen mogelijkeid op de kaaart terug gezet.<BR>Steeds weer de mededeling "Primary key not found".<P>Ik heb hier ook nog wel e.e.a. gelezen over Records 0001 t/m 0005 van provider 00, maar ik weet niet met welke programma's ik deze kan editten.<P>Ik zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer met die Primary keys, masterkeys en startup records.<P>Ik gebruik nu SCE-V113mod Smartcard editor, maar het kan zijn dat ik dit programma niet helemaal begrijp, of dat het schrijven van records en de primary key hier niet mee gaat.<P>Wie helpt me weer op de goede weg cq bospad :-)) te komen.<P>Gr. Twinsat

Geplaatst:

Twinsat, je probleem is bij mij maar ook bij vele ander ook op dezelfde wijze bekend. Ontstaat helaas op onbekende wijze en komt plotseling "om de hoek kijken", zie/kijk enkele topics hieronder.<BR>Zover ik heb het kunnen uitpluizen moet je allereerst Seca start(up) records schrijven naar je card met een "eigen" Mk. Maar nu komt het, ik weet tot op de dag van vandaag niet hoe ik dit moet proggen, ofwel met welke editor dit zou kunnen.<BR>Kaartje en ook een paar andere hebben op dit board al enkele malen verteld wat in deze startup-records moet staan, maar op welke wijze en/of ze het "inbrengen" ook werkelijk weten is vooralsnog onbekend.<BR>Misschien kan je het ook d.m.v kloonen van een ander/origineel oplossen, maar ook daar kan ik je niet mee helpen.<p>[This message has been edited by Dvsat (edited 25-01-2001).]

Geplaatst:

Als je met cardmasterplus verbinding maakt met de kaart en je drukt op "records" dan krijg je een lijstje. Je kunt met de cursor naar boven scrollen als het uit beeld loopt.<P>Dan kijk je of er op Provider 0 nog records staan. Is die leeg, dan heb je inderdaad prov.0 eraf gegooid. Cardtuner mag dat normaal gesproken niet doen. <BR>Staan daar keyrecords op bijv. F0 xx xx xx xx xx xx xx xx 00 00 80 (= key 0) dan moet ie wel weer aan de praat te krijgen zijn.<P>Staat er niks meer, dan schiet mijn kennis inderdaad te kort om te zeggen wat je nog kunt doen. Maar wat niet is kan nog komen dus bewaren.<P>En een tip: ga niet met je officieel aangemelde kaart zitten testen als je nog niet weet hoe e.e.a in elkaar steekt. Investeer dan in een extra kaartje. Ze worden weleens via internet aangeboden en anders gewoon aanvragen smile.gif (ps. ik heb geen kaarten te koop, ben ook maar hobbyist) <BR>

Geplaatst:

Heb gecontroleerd met cardmaster, en inderdaad, provider 00 is verdwenen.<BR>Ik weet niet precies hoe het gebeurd is, maar in ieder geval niet zomaar per ongeluk gewist. De kaart gaat voorlopig maar weer even in de koelkast. Ik heb nog wel een of andere logfile uit cardtuner, die ziet er als volgt uit:<BR>C1 12 00 00 18 12 00 00 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx <BR>C1 12 01 00 18 12 00 0F xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx <BR>|<BR>|<BR>|<BR>|<BR>C1 12 01 09 18 12 00 10 xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx<P>(Voor de zekerheid de data maar even door xx vervangen)<P>Ik denk niet dat ik daar nog iets uit kan halen, maar vooralsnog blijft het even uitkijken naar de oplossing een gewiste kaart te reanimeren.<P>Collega hobbyisten, toch bedankt voor het meedenken. Ik hou me weer even bezig met het gewone Goldcard avontuur.<P>Groetjes Twinsat

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.