cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Geplaatst: 6 februari 2004 ik heb vandaag een db aangeschaft.ik wou de image van ronald gaan flashen. ik probeer het met dreamup te conecten maar hij wil niet. hij kan geen connectie maken. ik krijg op de display van db als ik hem aansluit alleen maar een luidspreker icoontje en een klokje. wat doe ik fout en wie kan mij helpen dreambox 800HD,
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 wat bedoel je met beide kabels dreambox 800HD,
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 moet dat een cros cable zijn of een gewone utp cable dreambox 800HD,
Gast Geplaatst: 6 februari 2004 Geplaatst: 6 februari 2004 via een router een gewone utp kabel,enals je via een netwerkkaart doet een cros kabel. gr birddog
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 ik heb de db via een router aangesloten en een ip adres gegeven(192.168.2.22). wat moet ik bij nameserver invullen? standaardgateway staat op 192.168.2.1 ik het laten pingen maar geen succes dreambox 800HD,
Ome Merde Geplaatst: 6 februari 2004 Geplaatst: 6 februari 2004 je kan dus wel in het menu komen van je DB, dan staat er dus een firmware in. dubbele kabels aansluiten heeft geen zin, alleen als je seriëel wilt flashen (uiterste nood). de nameserver is de DNS-server van je ISP, ik weet niet bij welke provider je zit maar je zou dat even op kunnen zoeken op de homepage van je provider of in de boekies evt. merDe deze ruimte is te huur
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 ik kan nu hen wel pingen. kan ik via mijn router een nieuwe image van ronald laden?ik heb geen harddisk foutje ik kan hem toch niet pingen dreambox 800HD,
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 ik heb trouwens .versie 1.0.7 inzitten ik begrijp niet waarom ik geen verbinding kan maken dreambox 800HD,
Gast Geplaatst: 6 februari 2004 Geplaatst: 6 februari 2004 Citaat: ik heb de db via een router aangesloten en een ip adres gegeven(192.168.2.22). wat moet ik bij nameserver invullen? standaardgateway staat op 192.168.2.1 ik het laten pingen maar geen succes router= gateway = nameserver (maar dan moet dat in de router wel aanstaan, en soms moet je in de router de DNS van je ISP zelf opgeven, meestal krijgt de router de dns via dhcp van de ISP vanzelf) let ook even op of de router voor de LAN kant als DHCP server werkt en zo ja, of het adres wat je aan de box geeft buiten die range valt, zodat de router dat niet al aan een andere NIC heeft uitgegeven. groet, skippy2
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 als ik de image wil uploaden, kan dat dan ook alleen met de nulmodemkabel of moet hij echt aangesloten zijn met de netwerk? dreambox 800HD,
Gast Geplaatst: 6 februari 2004 Geplaatst: 6 februari 2004 kan ook alleen met de nulmodem kabel,maar dan moet je wel het vinkje bij use netwerk weghalen. het duurd wat langer maar het werkt wel. gr birddog
cgok Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Geplaatst: 6 februari 2004 ik kan nu uploaden via nulmodem cable, maar het is nu meer dan 40 minuten. hoort dat zo? of gaat er iets verkeerd dreambox 800HD,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen