Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

project: Mosc-kaart<P>Hardware: originele C+ Ontmaagde kaart met abonnement<BR> Originele C+ maagdelijke kaart<BR> Programmer vp2.<BR> PentiumIII 500<P>Software:MKF v4.0<P>Uitvoering: Maagdelijke/Ontmaagde kaart;<P>Let op!!! niets aan provider 00 00 seca veranderen.<BR>a) Kaart in programmer, MKF v4.0 opstarten in windows.<BR>b)ij SETTINGS comm-poort configuratie uitvoeren.<BR>c)Via CONNECT programma opgestart.<BR>d)Met GET CARD INFO kaart uitgelezen.<BR>e)Met ADD PROVIDER niewe providers ge-installeerd.<BR>f)Via SETTINGS/KEYEXTRACT/KEYINDEX management/systemkeys gevonden.<BR>g)Bij KEYS Management en Operational keys ingevoerd (system en OD,OC,OE keys)<BR>h)Bij PBM / MODIFY PBM FF FF FF FF FF FF FF FE ingevoerd, niet bij provider 00 00 seca.<BR>i)Via CARD RECORDS / READ RECORDS / MAX PROVIDERS / AUTO EXTRACT, alle provider info gelezen, opgeslagen, uitgeprint en nagezien of alles klopt.<BR>j) Binnen het providers overzicht menu kan datum, ppua,enz. aangepast worden.<P>Testen van de kaarten:???<BR>Beide kaarten werkten onmiddelijk op alle ge-installeerde providers incl. C+<P>Testen van de C+ auto-update:<BR>Na het terugzetten van de datum,(die ik als test parameter gebruikte),werd na enige minuten de datum aangepast door C+.<BR>Alleen de ontmaagde kaart was echter hiertoe in staat.<BR>Om te voorkomen dat C+ elke keer de PBM aanpast heb ik hiervoor LOCK PBM uitgevoerd.<BR>Rest mij echter EEN vraag?? hoe krijg ik ook de Maagdelijke deerne ge-interesseerd in C+, were did I go Wrong....??? <BR>Het hierboven vermelde resultaat is grotendeels toe te schrijven aan informatie die ik via diverse sat forums vergaard heb.<BR>groetjes

Geplaatst:

Toch weer een hoop geleerd laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>Thanks gamgra <BR>Weet iemand hoe ik de mk1 eruit kan "toveren"<BR> <BR>Is er iemand die een beschrijving heeft van MKFv4???????????????? of een link / url<P>Sjaak wink.gif" border="0 <BR>sjaak_ja@hotmail.com<p>[ 20-04-2001: Message edited by: Sjaak ]

Geplaatst:

@Gamgra<BR>Lees beide kaarten maar eens uit, dan zie je zo wat het maagdje mist... laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Hi Wiz;<P>Heb mijn print-out al meerdere keren bekeken, ben tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk eeuwig gedoemd ben een sukkel te blijven.<BR>Het verschil dat ik zie bij de werkende kaart provider 01 (C+) heeft betrekking op de Primary Key 00 en primary Key 01. op de maagdelijke kaart zie ik Keys die MKF.4.0 voor mij opspoorde. Ik merk op dat het moeilijk wordt om uit te leggen wat ik zie... boy...! ben ik wel geschikt voor dit soort hobby.<BR>Sorry, mijn tranen zijn inmiddels opgedroogd,<BR>terug naar realiteit, heb op de niet A.U kaart zowat alle keys van plaats veranderd en gerommeld, de 'deerne' wil echter geen auto-update uitvoeren. Vraagje, wat moet ik aan met al die termen System Key, Managment Key, Master Key, Primary Key, Secondary Key. Operational Keys is enigsinds herkenbaar.<BR>groetjes.

Geplaatst:

Bij MKF4: Lees eerst je werkende kaart volledig in, extract ALLE keys en Force evt. ?? ?? weg tot mooie kloppende info.<BR>Vervolgens de hele prut copieeren naar keysectie en ook opslaan (future-use...) Daarna je maagdelijke kaartje er in en extract key for writing of hoe dat ook heet in MKF4.<BR>Hele kaart weer uitlezen, prov. toevoegen en bestand inlezen wat je net hebt opgeslagen.<BR>Die er op copieren en je kloon in gereed.<BR>Om te checken of je het goed deed: Datum 1 of 2 dagen terug zetten en na 15 a 30 min. checken bij je ABO-gegevens. Thats All.<P>Totaal te doen binnen 15 minuten smile.gif" border="0<P>K laugh.gif" border="0

Geplaatst:

En als je het met Prof Off 1.4 doet gaat het als volgt :<P>1) Start (natuurlijk) Prog Off 1.4 op<BR>2) Klik de juiste compoort aan <BR>3) Klik op ATR<BR>4) Klik dan op Kaart Info<P>En dat is alles, hij leest nu de PBM/PPUA en MK1 uit. Netjes gedecodeerd dus klaar voor gebruik. Moet Canal+ het nog gemakkelijker maken?

Geplaatst:

Het is inmiddels gelukt om de boel naar behoren te laten werken.<BR>Nu op naar het volgende "project".<BR>bedankjes voor iedereen die me bijstond met bruikbare tips.<BR>groetjes.<P>gamgra

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.