Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Via kennissen heb ik een canal+ smartcard gekregen. Het verhaal is dat de smartcard bedoeld was voor de Nederlandse FTA zenders. Ik heb hem gekregen omdat de smartcard het niet meer doet.<P>Ik heb ervaring genoeg met GW kaarten, programmeren en editen, maar heb nog nooit ge-experimenteerd met een smartcard. Ik ben dus begonnen om info te verzamelen, voordat ik iets wil wijzigen.<P>1)<BR>Als ik de smartcard in de box stop wordt de smartcard herkend, maar (uiteraard) geen licht! <P>2)<BR>Ik heb mbv MKFind 4.0 de volgende info opgehaald. Omdat ik niet precies weet waaraan een kaart uniek te herkennen is, heb ik een aantal bytes aangepast.<P>2A)<BR>Na connect wordt ATR en UA van de kaart gemeld. <BR>De UA komt overeen met serial number dat op de kaart geprint staat.<P>2B)<BR>De PPUA en alle keys zijn 00<P>2C)<BR>Card Version: ©CANAL+1994/95/96 Num40<P>2D)<BR>[00 00]<BR>Name=SECA<BR>PrimaryKeys=F0 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF<P>[00 19]<BR>Name=CANAL DIGITAAL<BR>Date=00/00/1990<BR>PPUA=00 00 00 00<BR>Region=00<BR>PPVCredit=<BR>PBM=00 00 00 00 00 00 00 00<BR>PrimaryKeys=F0 F2 F3 FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF<P>[Card Records]<BR>Provider00: Record 00 01= 01 00 00 00 00 00 00 00 00 a1 a2 a3 - SECA Start-up record<BR>Provider00: Record 00 02= 00 xx xx xx xx xx xx xx xx b1 b2 b3 - SECA PPV record<BR>Provider00: Record 00 03= F0 FF FF FF FF FF FF FF FF c1 c2 c3 - Primary Key 00<BR>Provider00: Record 00 04= 50 FF FF FF FF FF FF FF FF d1 d2 d3 - Secondary Key 00<BR>Provider01: Record 00 05= F0 FF FF FF FF FF FF FF FF e1 e2 e3 - Primary Key 00<BR>Provider01: Record 00 06= 50 FF FF FF FF FF FF FF FF f1 f2 f3 - Secondary Key 00<BR>Provider01: Record 00 07= F2 FF FF FF FF FF FF FF FF g1 g2 g3 - Primary Key 02<BR>Provider01: Record 00 08= 52 FF FF FF FF FF FF FF FF h1 h2 h3 - Secondary Key 02<BR>Provider01: Record 00 09= F3 FF FF FF FF FF FF FF FF i1 i2 i3 - Primary Key 03<BR>Provider01: Record 00 0A= 53 FF FF FF FF FF FF FF FF j1 j2 j3 - Secondary Key 03<BR>-------------------------------------------------------------------------------------<BR>Ik heb verschillende mosc beschrijvingen, maar de meeste gaan ervan uit dat je de MK01 wil bepalen. Zoals in de dump te zien is, is deze niet op de kaart beschikbaar (geen 51 record).<P>Mijn vraag is: Ik weet dat ik de kaart met MOSC2000 moet kunnen overschrijven om hem als MOSC weer nuttig inzetbaar te maken. Kan ik nog handige zaken met de smartcard doen, voor ik alles overschrijf? Waar kan ik info vinden die me daar bij kan helpen?<BR>Er was een zeer goede uitleg van Freek zelf, in voortreffelijk Nederlands mag ik wel zeggen, maar de info is niet meer onder de genoemde URL te vinden. Heeft iemand deze info bewaard?<P>Ook emails zijn welkom: Nikkelware@hetnet.nl<P>Satori

Geplaatst:

En als je eens belt, met dat bedrijf wat op die kaart staat.<BR>En eens vraagt waarom de kaart op zwart staat?<BR>Volgens mij doet een telefoontje wonderen. smile.gif" border="0

Geplaatst:

het is duidelijk dat er geen ppua en mk01 voor provider 0019 aanwezig zijn, dus is de kaart nog niet eens geactiveerd !!!!!, een telefoontje doet dus geen wonderen, een inschrijf formulier invullen wel, dan ontvang je een ppua en mk01, waardoor de kaart werkt.<BR>en met die 30,00 per jaar betaal je nog iets aan die jongens ook (blijven ze mischien in de zwarte cijfers, en dus bestaan)

Geplaatst:

Voor allen die gereageerd hebben op board of email. Bedankt. <BR>Ik heb ervoor gekozen de kaart mbv de Freek procedure aan te passen. Dit ging beperkt goed. Het veranderen van de Seca provider en het verwijderen en herinstalleren van de providers verliep vlekkeloos. Het lukt me echter niet om de keys er op te krijgen. Cardtuner voert de keyupdate zonder foutmeldingen uit, maar ze blijken er toch niet te staan. Ik heb ook met mkfind 4.0 alles bekeken en geprobeerd te schrijven, maar daar wordt om een management key gevraagd. Wat zie ik over het hoofd???

Geplaatst:

Die management key moet je nog createn in het settingsscherm als hij er nog niet is.<BR>Deze key schrijf ik altijd voor een hogere index(5 of 6).

Geplaatst:

@satkeumes,<P>Bedankt. Met MkFind4 kon ik inderdaad een management key aanmaken en als volgende stap de keys op de kaart schrijven. Maar ik heb helaas nog geen bewegend licht. Met een dump kan ik zien dat de keys op de kaart staan.<BR>Ik had verwacht dat met een goede BPM, de correcte key en einddatum in de toekomst, de kaart zou moeten werken. Met een GW-kaart is dat nl. wel zo. Ik mis blijkbaar nog steeds iets. Maar wat??

Geplaatst:

Ik heb dezelfde problemen ben er nog niet precies achter wat ik met die management key aanmoet kan met moeite dat progrje downloaden om es te kijken wat je ermee kunt. weet iemand waar er meer info te lezen is hoe en wat je met die management key allemaal kunt en wat deze doet. Dan kan ik es kijken dat mijn kaartje die update wel aankan<BR>gr<BR>freggie

Geplaatst:

zou zeggen,bel eens en vraag of deze kaart geregistreerd is.is dit niet zo,dan kan deze gemakkelijk aangezet worden voor bvn tv.**<BR>je kan er met m*f*n* 3.0 een k*y 05 naar toe schrijven en met deze k*y pas je alle nodige gegevens aan zodat bvn op je tv komt.<BR>echter is het anders als je kaartje een einde van een abonement is.dan wordt een hele reeks gedeleted in de k**rt.zie ander toppic over einde abonnement.het beste verwijder je die prov id in de k**rt zet je hem eropnieuw op en vul je met m*f*n* 3.0 er alles weer op en je hebt bvn tv.als je dat niet doet,dan worden al je gegevens gewist door k*y 00 02 of 05 (ben er nog niet uit)en kan je BVN tv wel vergeten.<BR>laat eens iets weten of het lukt.<BR>** het gemakkelijkst is natuurlijk het contract ordentelijk invullen en opsturen naar de provider.dan zorgen zij dat je netjes de gewenste zenders kan ontvangen.<BR>maar ja,het gaat misschien niet om te kijken maar om bij te leren zoals bij mij het geval is.

Geplaatst:

thx voor je antwoord. het gaat me ten eerste om de fun van het uitzoeken en als ik de kaart met alleen de vrije zenders kan krijgen ben ik een gelukkig mens maar dan wel dat anaal ze niet elke maand eraf kan halen zoals nu het geval is. Bellen vertik ik... ik heb het formulier ingevuld en opgestuurd bij aanschaf app. en al zo vaak gebeld en in de wacht gestaan. Aan programmers en losse kaarten ben ik meer harde valuta kwijt dan bij anaal en aan het materiaal zal het niet liggen maar van deze guldens heb ik meer plezier gehad dan die 0900 guldens. Ik ga er es mee aan de slag en je krijgt nog een antwoord van me hoe het afloopt nogmaals thx enne die makkelijke weg sla ik over<P>gr<BR>freggie

Geplaatst:

Ik heb het MOSC kaartje van mijn broer geleend. Bij hem op de pioneer werkt dat ding ok, maar op mijn duistse mediabox niet. Het gebrek aan beeld wordt waarschijnlijk niet veroorzaakt door de kaart.<BR>Inmiddels heb ik in mijn voortvarendheid de naam van ident 00 gewist. Als ik nu met cardtuner 3.03 probeer te initialiseren, zie ik voortdurend activiteit op de groene led, maar daar komt hij niet meer uit. Als ik de records dump, staat alles (behalve de naam) op de MOSC. Weet iemand hoe ik de naam er weer op krijg??<P>Bedankt<BR>Satori

Geplaatst:

spijtig,je hebt je kaart gesloopt.voor anderen die het lezen.laat we duidelijk zijn.<BR>kom nooit of te nimmer maar dan ook NOOIT aan provider 0000.wis je deze dan kan je kaart geen gegevens meer aanvaarden!momenteel is er nog geen oplossing om gewiste<BR>provider 0000 kaarten te herstellen.het feit dat je geen beeld had op je duitse box,was volgens mij bijna 100% zeker te wijten aan de landencode.iedere officiële seca box heeft een landencode met eigen aplicatie software.<BR>de kaart trouwens ook.heb je een duitse box met een originele door c*n*l+ aangeschakelde nederlandse kaart,dan heb je geen beeld,daar ben ik 100% van zeker.Wat je moet doen is de landencode in de kaart zetten van je duitse box,of hem toelaten voor elke seca box.lees nog eens goed de boarden hoe dat moet,want als ik dat hier moet uitleggen,dan ben ik een paar tientjes kwijt aan de telefoonmaatschappij.<BR>succes

Geplaatst:

@digital_sat_2001,<BR>Bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik heb niet aan de landencode gedacht.<BR>Vwb mijn kaartje. Ik zal het opbergen totdat er iemand met ideeen komt om dat ding weer aan de praat te krijgen.<P>Satori

Geplaatst:

klopt inderdaad dat een nl kaart niet zondermeer in de duitse box werkt ,je moet er een bepaald commando naar toe schrijven en dan gaat hij wel open ,de duitse premiere kaart kan je wel zondermeer laten werken op de duitse box .

Geplaatst:

Na dit alles even gelezen te hebben even een reactie.Ben zelf ook met mkf4 aan de gang gegaan.Alles ging goed alleen gaat na 1minuut<BR>alles op zwart.Hij vraagt om de kaart,dit zou met het programma bleucard te zijn optelossen.Maar vervolgens blijft alles op zwart.Iemand een idee?IK wil namelijk niet om de minuut de kaart eruit en er weer in stoppen.(grapje)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.