Ga naar inhoud


edit hex files


Gast

Aanbevolen berichten

Als ik met de secanix hex editor een hex file wijzig met nieuwe keys, werkt deze hex file niet ! Wat moet ik naast het editten van de keys nog meer aan de file wijzigen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je zeker weet dat de file keys bevat van twee maanden en je wijzigt alleen de meest oude key, de 0d key of de 0c voor de nieuwe maand (Aug)is de oc key weer aan de beurt, moet alleen deze wijzigen met nieuwe keys de 0e key is de key van de provider niet aan komen dus. Maar meer dan dit hoef je niet te doen.<BR>suczes Admirals <BR>laat even weten of het nu wel lukt!! of stuur even een PM smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de file inderdaad aangepast zoals je beschrijft. Het gaat helaas niet goed ! Ik ga uit van een werkende juni file en pas de 0D key aan. Helaas gaat het niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<BR>picbinedit heb ik ook geprobeerd. Dat programma is niet zo vriendelijk maar daar kom ik wel uit.<BR>Moet ik nu wel of niet de datum wijzigen. Dit gaat niet met SECANIX. Volgend mij zie ik met picbinedit altijd FF bij de datum staan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edding, PicBinEd is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om mee te werken, je moet gewoon de zaak even op je in laten werken.<P>Even 'n korte 10 punten uitleg:<P>1. Start het programma PicBinEd.<BR>2. Druk rechtsboven op de 'Enable' knop.<BR>3. kies de juiste codering in het rechtse puldown menu, in dit geval 'SECA'.<BR>4. Plaats het vinkje in het midden bij 'Auto detect'.<BR>5. Laad nu de eeprom 'BIN' of 'HEX' file.<BR>6. Ga naar het tabblad 'Provider'.<BR>7. Druk nu rechts op de provider die je wilt editen.<BR>8. Plaats de juiste key's bij de 0C, 0D of 0E regel.<BR>9. Sla nu de veranderingen op.<BR>10. Sluit PicBinEd, je file is nu geedit en klaar voor gebruik!<P>Even voor alle duidelijkheid, de datum is niet van invloed op het wel of niet werken van de key's. Dit in tegenstelling tot het Irdeto systeem waar dit wel belangrijk is!<P>Je kunt met de datum overigens wel mooi testen of je MK01's en PPUA's nog geldig zijn. Vul bij de desbetreffende provider gewoon 'n datum in bijv. 2111.11.11 (11 november 2111). Als je nu nog werkende MK01's en PPUA's hebt zal de datum na enige tijd automatisch wijzigen in de actuele update datum bijv. 2001.08.31<P>Zoals je ziet valt het allemaal reuze mee, je moet het gewoon even weten!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we iets aan !<BR>Dank voor de uitleg allemaal, het moet nu lukken. Toch nog een vraagje. MK01 staat waarschijnlijk voor MasteKey maar waar staa PPUA voor ?<P>Groeten en bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edding,<BR>Hieronder staan de drie belangrijksten om te weten:<P>MK01 = Master/Management Key 01<P>PBM = Package BitMap<P>PPUA = Package Provider Unique Address<P>Groeten,<P><B>Redcat</B>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook namens mij bedankt Redcat. Dat van die datum die dan automatisch verspringt wist ik namelijk ook niet. Zo zie je maar, als je veel leest leer je veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede uitleg van Redcat. Een aanvulling vwb de datum. Deze hoeft niet exact goed te staan, zoals bij Irdeto, maar de datum moet wel in de toekomst liggen. Bij goede PPUA en MK01 zal steeds het eind van de maand van de laatst geldige key worden aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Redcat & @ satori<P>Bedankt voor de uitleg voor wat betreft de<BR>MK01, PBM, en PPUA. en de datum.<BR>Als ik het nu goed begrijp moet ik dan wel een au pic gebruiken en natuurlijk een juiste<BR>MK01 etc.<BR>De OC, OD, en OE Key moeten geldig zijn ?? smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

0c, 0d en 0e zijn de operationele keys. Als deze goed zijn heb je bewegend licht voor de geldigheidsduur van de keys. 0c en 0d veranderen elke 2 maanden alternerend (Als 0c actief is, wordt de 0d key klaar gezet voor de volgende maand en in de volgende maand wordt 0d actief en zal er een nieuwe 0c key klaar gezet worden)<BR>Dit alles natuurlijk alleen maar als je een AU omgeving opgetuigd hebt. (AU pic + PPUA en MK01).<BR>Heb je geen AU omgeving, dan zul je zelf maandelijks de operationele keys moeten aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...