Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Das Verschlüsselungssystem Seca/Mediaguard wird ab Ende des Jahres 2001 in einer erweiterten Version vorliegen. Seca enhanced heisst die interne Bezeichnung. Ende des Jahres wird allen Veranstaltern von Pay-TV dieses neue System zu Verfügung stehen. D+ (Stream) erklärte bereits das es das neue und erweiterte System einsetzen werde. <BR>Erste Händler sind bereits von Aston informiert worden, dass die Ca.500.000 sich im Umlauf befindlichen Seca-Cams "wahrscheinlich" nicht mit dem neuen System arbeiten soll. Ob dies jedoch zutrifft wird sich zeigen und das ganze ist auch mit einem finanziellen Aufwand für Aston verbunden, denn es sind auch unzählige Receiver mit Aston Xena verkauft worden, die nur per Hardwareumrüstung erneuert werden müssten, da in diesen ja das Aston Cam verarbeitet wurde.<P>Man hofft nun durch die Erweiterung des Verschlüsslungssystems ahnlich wie bei Irdeto, dem sogenannten Irdetro2, dei Situation der sich in Europa im Umlauf befindlichen Piratenkarten in denn Griff zu bekommen und Schwarzseher endgültig abzuschalten.<P>Quelle:usenet<P>dit stukje kwam ik tegen <BR>is er iemand die dit kan bevestigen of er ook iets van gelezen heeft.<BR> confused.gif" border="0

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hoi,<P>Ik hoop dat dit niet waar is, anders hebben vele mensen een groot probleem.<BR>Zit je mooi te kijken met je abbo.<P>Bye

Geplaatst:

Waarschijnlijk storm in glas water!<BR>Denk eens aan alle seca dozen waar dan een andere cam/ci in moet en wat de kosten daarvan zijn. Hoe je het ook went of keert iemand zal dat moeten betalen en zeker in Duitsland zal de consument dit niet pikken en zal zeker door de Duitse Consumentenbond worden gesteund!

Geplaatst:

Als dat inderdaad zo is ben ik benieuwd hoe Canal+ dat weer eens aan de consument gaat uitleggen.....<BR>Eerst die RTL4 analoge decoder weggooien, toen Irdeto gekocht. Toen kwam Seca. Moet ik mijn doos nu alweer onder mijn voeten binden om door de sneeuw te lopen? Wie betaald eigenlijk de miljeu ontzorgingskosten voor al die dozen die op de vuilnisbelt landen.<BR>Als dit echt zo is, donder ik echt de hele rotzooi bij Canal+ voor de deur.<BR> mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Geplaatst:

lees mijn 2de posting d.d. 12-06-2001 om 09:19 in "chacarte" bij "nieuws en informatie"<P>Financieel kunnen "ze" het aan, en, als het is om hun (financiële) belangen te verdedigen (teniet doen (?) van piraterij en grotere kans tot méérinkomsten via abonnementen), ontzien "ze" niets of niemand. Remember de stap naar digitaal in Nederland... Nog een geluk dat ze in Nederland in simulcrypt zijn blijven uitzenden maar alle Italianen die alleen in irdeto uitgerust waren hebben onlangs ook zonder boe of ba het deksel op de neus gekregen...

Gerdy

Geplaatst:

Dit was er te lezen bij <A HREF="http://www.thesatzone.co.uk/" TARGET=_blank>The Satzone</A><P><I>A new enhanced version of Seca / MediaGuard encryption is to be made available to broadcasters sometime over the Christmas period. Already, Italy's D+ has said it will adopt the new enhanced encryption as soon as it becomes available - other broadcasters are predicted to follow suite shortly after. So where does all this leave pirate Seca viewers? Firstly, once the new encryption is introduced it will undoubtedly knock-out all pirate cards, as this is its primary task! Secondly, we have today been informed that it looks highly likely that Seca-compatible Astoncrypt CAMs will no longer work under the new encryption. Those with official Mediaguard boxes, such as the popular Philips unit, should be unaffected, however, from information we have received, we understand that D+ are to replace all their subscribers' MediaGuard boxes with new ones sometime in the new year - where this will then leave owners of MediaGuard boxes wishing to view D+ is unknown.<P>With 500,000 Astoncrypt CAMs predicted to be in use by Christmas, coupled with the recent introduction of expensive Astoncrypt-embedded receivers, both dealers and end users could be in for an extremely rough ride come Christmas time. Is this the end-of-the road for Seca piracy? [16/07/2001]</I><BR>Ondanks dat dit gerucht al door 't hele satwereldje wordt verspreid is er nog geen reden tot paniek scared.gif . Eerst zien en dan pas geloven en wat is er nou leuker om dit nieuwe systeem ook weer op z'n gat te leggen ? biglaugh.gif <P>We hebben door onze hobby toch geen tijd om tv te kijken wink.gif" border="0

Geplaatst:

En om nog meer geruchten te verspreiden een stukkie van dezelfde engelse bron :<P><I>According to industry analysts, Astoncrypt CI CAMs may become illegal once Canal Plus introduce their new enhanced Seca / MediaGuard encryption, which is set to render current version Astoncrypt CAMs, useless. <BR>Astoncrypt CAMs, made by the French manufacturer Aston, have always been advertised as being 'Seca compatible," which has caused the courts to ignore Canal Plus' demands to make them illegal. However, Canal Plus will certainly have a strong case against Aston, if it decides to alter its CAM to make it compatible with the new form of Seca encryption. <P>Basically, we believe it will become a no-win situation for Aston. So where does all this leave dealers and end users? Unfortunately, we predict a very bleak New Year for owners of Astoncrypt CAMs. It's likely that Aston will cease production of the CAM to avoid conflict with Canal Plus, so no replacement CAM is likely to become available. Dealers will be reluctant to act over returning funds to Astoncrypt CAM owners we believe, unless some compensation deal is introduced by Aston, which is very doubtful. <P>We believe the only way Astoncrypt CAM owners will be able to achieve future Seca viewing after the encryption change is if software, or indeed hardware, is released for the CAM to make it compatible.<P><B>Only time will tell wink.gif" border="0</B>. [20/07/2001] </I>

Geplaatst:

Nou, ik kan me gewoon niet voorstellen dat die Seca CAM´s en Seca embedded dozen vervangen gaan worden op kosten van de provider. Nee, dat gaat er bij mij niet in.<BR>Dan zouden ook de Viaccess/Irdeto providers hetzelfde moeten gaan doen. En hoeveel staan er daarvan niet Europawijd in de huiskamers.<BR>Volgens mij zijn dit allemaal (op z´n Duits): Scheisshaus-Parolen....!<BR> laugh.gif" border="0mad.gif" border="0shocked.gif" border="0

Geplaatst:

uhhh... en dan vinden sommige broadcasters het nog steeds vreemd dat er mensen via allerlei kaartjes, loggers, CI's etc. kijken ?<P>ik heb me wel eens eerder afgevraagd hoe dit nu kan; je hebt een abbo en een sattuner; de provider besluit een ander systeem te nemen die (helaas) niet door je huidige tuner ondersteund wordt ? en dan ?<P>voorbeelden ten overvloede; de grappen met Irdeto 2 en Viaccess overschakeling zijn nog van dit jaar, en daar gaan we weer...<P>voor een oplossing onder de hobby-freaks ben ik niet zo bang, duurt even en ook dat wordt wel weer rechtgezet, maar met een abbo zou ik toch flink de pest erin hebben hoor!<P>c-ya !

Geplaatst:

Als c+ geld genoeg heeft dan kunnen ze toch gewoon tegen de "kijk-piraten" een leuke aanbieding doen.<P>Systeemcodering gaat 10 jaar mee.<BR>120 maanden x 100 piek abbo = 12 ruggen.<P>Kunnen ze me afkopen voor de helft laugh.gif" border="0 <P>Veel goedkoper dan rechtzaken, coderingen vervangen, tuners vervangen, modules, kaartjes, enz enz.<P>Lijkt me veel verstandiger dat C+ aan ons, hobbiesten vraagt om een goed coderings systeem te ontwikkelen, die bureau-knaapjes weten nog niet eens wat een elco is.<P>Volgens mij snappen ze er nixs van, een hobby kost geld, en dat gezeik met die veranderingen van coderingen kost me meer<BR>dan dat ik iedere dag 5 video'tjes zou huren.<P>Kan nog beter iedere dag naar de bioscoop gaan met een 8mm camcorder, filmpje op een cd'tje branden en verpatsen.....dat levert wat op, maar dat is illegaal.....<P>Kan iemand zich nog die streaker herinneren die naakt over het voetbalveld rende?<P>Ik heb een leuk alternatief.....Die kantel-reclameborden bij de voetbal van c+, met een spuitbussie zwarte verf , C zwartspuiten en van de + een - maken. Gaan we met z'n alle in een vak zitten met een blauw sat4all t-shirt aan.<P>Nou ik dit laatste zit te tikken, lijkt me wel leuk een vak vullen met blauwe t-shirts sat4all.<P>Mazzel

Geplaatst:

Het hele verhaal lijkt mij een storm in een glas water. tot nu toe is de aston een heel stuk flexibeler dan de "goedgekeurde" seca dozen. als er een nieuwe kaart komt, dan doetíe het vast wel op de aston. mochtíe het nou niet doen, dan neem ik aan dat er echt wel een oplossing komt. aston zou anders nooit en te nimmer meer een ontvanger / decoder aan iemand in europa kunnen slijten.<BR>Het verhaal dat de secadozen gewisseld moeten worden, pffuh, dat kan ieder weldenkend mens zelf wel verzinnen dat dat dus niet kan. de plusboyz kunnen veel maken, da's waar, maar daar komen ze nooit mee weg, of ze moeten die boxen gratis omruilen bij iedereen die een minimumpakket van f30.-- per jaar heeft.<BR>Nou zal niemand dat c+ snel (ooit) zien doen.<BR>Blijft dus over om dan maar gewoon op een nieuw coderingssysteem over te stappen, maar ik geloof niet dat ongeacht de argumenten die de pluzzboys aanvoeren men hier in Brussel genoegen mee zal nemen.<BR>Worst case scenario is dat het seca systeem zoals we dat nu kennen in enzelfde sterfhuisachtige constructie wordt opgenomen als Irdeto nu. (moeten ze triplecrypten:-))<BR>Leuk detail is trouwens ook dat in NL. Digitenne met seca in zee gaat. is tenminste een bekend systeem voor ons hobbyboeren :-)<BR>We zullen wel zien wat er te gebeuren staat, dat het blijft zoals het nu is zal zeker niet, en dat het gratiskijken binnenkort over is lijkt me duidelijk, maar dat de soep niet zo heet gegeten wordt als opgediend is zeker.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Yep Beanz, even verder redenerend;<P>Sat4all t-shirt verkopen aan sat4all mebers; fl. 25 of 35,- (ik ben al één klant hoor), wordt namelijk ook eens tijd dat het board "subsidie" krijgt om wat te kunnen doen.<P>Ik heb al eens gezegd; de beste remedie is misschien gewoon reclame maken voor sat4all (uit de opbrengsten van je t-shirts)<P>Daar is nix illegaals aan; zie je hem voor je ? banners op drukke sites, reclame in satellite, en .... misschien kunnen we zelfs een mooie tv commercial op canal+ nemen<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <BR>gh..gh..gh<P>adios !

Geplaatst:

Die sat4all t-shirts gaan er ook komen heb ik al begrepen.<BR>Het ontwerp schijnt al in de maak te zijn en als het af is hoor ik precies hoe of wat.<BR>Dat wordt dan in ieder geval voor de meeting in oktober.<BR>Ze zullen dan voor een schappelijk bedrag te bestellen zijn.<P>Toxic[Q]

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.