Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Ik denk dat het toch moeilijk wordt voor canal digital, in spanje zijn die kasten allemaal van csd, verplicht huren die hap. Ook een van die vele grappen van die mannen.<P>Dit betekend dus dat als ze het systeem zouden veranderen dat csd al die kasten zelf veranderen moeten, en dat gaat geld kosten.<P>Aan de andere kant hebben ze in January de tariefen verdubbeld, met andere woorden het zwart kijken wordt ff in het basis abbo verrekend.<P>Chris
Bink Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Jongens, <P>in deze hele discussie denk ik de hele tijd maar aan een ding: zouden deze plannen voor Seca 2 (laten we het zo maar noemen) er nu doorheen komen, of niet. En die vraag is natuurlijk niet door ons te beantwoorden.<BR>Wat wel "hoopgevend" is, is de discussie rond Stream, een tijdje terug. Die club wilde destijds overstappen op een coderingssysteem wat uniek voor hen was, en waar 1 bepaalde fabrikant dan "dozen" voor zou maken. Europa (Brussel) heeft daar toen een stokje voor gestoken, omdat dat oneerlijke concurrentie ten opzichte van de andere fabrikanten van "dozen" zou zijn. Daarom zendt Stream ook nog steeds in Irdeto uit: noodgedwongen, want zelf wil die club dat helemaal niet.<P>Gaat hetzelfde straks niet gelden voor Canal+ ?? Als zij een "Seca 2"-systeem uitbrengen, wat alleen werkt op de MediaHighway-dozen, dan is er toch sprake van concurrentie-vervalsing richting de fabrikanten van andere dozen? Of zie ik dat juridisch nu weer helemaal verkeerd?<P>Aan de andere kant: invoering van Seca 2 zal in heel Europa op zoveel weerstand stuitten bij de satellietkijkers, dat er m.i. wel protesten van de consumentenorganisaties MOETEN komen. Er zijn nota bene 500.000 Aston-cam's in omloop.... <BR>Denk nog eens terug aan de woede toen RTL-4 en de zijnen over gingen van analoog naar digitaal... En dit is een veel ingrijpender switch... <P>Nee, ik denk dat de Canal+groep in Europa er nog een vette juridische kluif aan gaat krijgen...<P>Een andere gedachte van mijn kant: het is natuurlijk wel triest dat "wij" als hobby-isten zo in ons hemd worden gezet. Maar.... is het niet een beetje ons eigen schuld? Door alle openheid op dit vlak zijn de gold-cards zo'n wijdverbreid begrip geworden dat er wel actie MOEST komen van de providers. Ofwel: we groeven ons eigen graf. <BR>Want we kunnen dan wel roepen dat het onze hobby is; we hebben veel illegale kaarten-handelaars flink wat salaris bezorgd. Ik hoor van jochies die de campings aflopen met beschreven kaartjes op zak, die voor leuke bedragen verkocht worden.... <P>Als er dingen gaan veranderen, zal dat op het vlak van ons "hobby-isme" wel het kaf van het koren gaan scheiden. En mogelijk moeten we het vanaf dan ECHT klein gaan houden: een hobby voor een kleine club, waar leden die zeuren om "codes" en komen met vragen als "hoe moet ik mijn kaartje programmeren" direct geweerd worden.<P>Bink.
Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Yes T-shirts...verkocht 35 piek is een mooie prijs.<P>En als de +boys het nou toch voor elkaar krijgen om een ander kassie te krijgen.<BR>(Let wel op: Als ze hun BV-tje laten klappen zijn ze ten gronde en is er juridisch gezien geen spijker tussen te krijgeb als ze onder een andere naam een nieuw BV-tje de rechten kopen enz enz...en kunnen ze wel degelijk iets uitvreten).<P>Ook hiervoor is een kant en klare oplossing, ik neem een abbo, krijg zo'n kassie, stuur hem op naar taiwan met een briefje erbij maak voor mij ff een paar duizend van die kassies.<P>C+ vraagt om problemen, en waarom...... puur omdat de oudbollige reclameborden voor een sat-dealer niet voldoende opleverd.<P>en wat is dan de beste reclame ?? juist Anti-Reclame, adv-tje in een blad kost zo een 15.000 piek en een advocaatje maar 5000,= heeft veel meer impact en iedereen zuert en klaagt erover en intussen kopen ze ook een tuner en gaan op zoek naar illegale kaarten, want daar draait het toch om.<P>Stel voor om dit board een hobby-board te laten en ze volledig te negeren, daar heb je ze het hardste mee.<P>btw nog even een compliment aan F.<BR>Dat varkenslederen jassie die je aanhad toen je uit de rechtbank kwam combineert goed bij die kop van je.
Gast Geplaatst: 23 juli 2001 Geplaatst: 23 juli 2001 Ik geloof niet zo in een seca 2, waardoor astons e.d. nix meer waard zijn. Mocht het er uberhaubt komen zal er wel binnen afzienbare tijd een ci-seca2compatible aston patch komen ;-) <BR>Of een DS10 kaart waardoor de ci in ene ook weer seca2 aan kan ;-)<P>gr<P><BR>bob
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Ter vergelijking: In Duitsland schijnt de DBox2 op dit moment gedumpt te worden omdat Premiere World vanaf volgend jaar verplicht is om een CI-slot (d.w.z. een optie om een andere aanbieder met het apparaat te kunnen bekijken) in zijn eigen ontvangers aan te brengen, EN om een CI module voor het eigen Betacrypt systeem uit te brengen.<BR>In Zwitserland werd het Teleclub verboden om de DBox(2) te gebruiken, omdat daarmee een gesloten markt zou ontstaan voor eventuele nieuwe aanbieders, ook weer omdat de DBox geen CI slot heeft.<BR>En de Europese comissie was van plan om CI verplicht te stellen op alle betaal-tv dozen en om de aanbieders te verplichten hun eigen coderingssysteem in een CI uitvoering op de markt te brengen. Volgens mij gaat dat 2002 of 2003 in...<P>Conclusie:<BR>Canal+ etc zou een Seca 2 codering uit kunnen brengen, maar dan zouden ze zich wel verplichten om hun nieuwe ontvangers van en CI slot te voorzien(maar dat geldt ook nu al)<BR>en ook komt er voor Canal+ dan de verplichting om een CI module uit te brengen.<BR>(ook dat geldt nu al)<BR>Maar gezien het verleden van het bedrijf acht ik het niet onmogelijk dat dit precies is wat ze voor ogen hebben, de Aston modules zijn nu, denk ik, een doorn in het oog van Canal+ omdat ze er zelf geen invloed op (hebben) kunnen uitoefenen. Trouwens, als ze toch verplicht zijn nieuwe ontvangers te gaan uitbrengen, waarom niet gelijk een nieuw coderingssysteem. "Het wordt ons immers opgelegd" hoor ik ze al denken...
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Het blijft allemaal koffiedik kijken hoor. Ik denk zelf ook dat er al gauw weer een nieuwe hack gevonden wordt bij dit soort wijzigingen...
Ron Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 @Viewer,<P>Er is al iemand druk mee bezig en over een maand of zo zullen de T-Shirts klaar zijn.<BR>Als de mensen die graag in aanmerking zouden willen komen voor zo'n T-Shirt dat even via onze enquête zouden willen laten weten, komt alles goed.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 MELD, <P>lijkt me wel mooi zo'n shirtje,<BR>we horen het wel als het zover is.<P>groetjes van de Kabouter
jonas Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Zeg, die T-shirtjes zijn toch zeker klaar voor 8 September of niet?<P>Ook graag een klein maatje, dan kan mijn zoontje er ook mee pronken...<P><BR>groetjes<BR>jonas Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Ik ben diep geraakt ... zo mooi !<P>ennuh.. krijgen onze fans op het Laapersveld een gratis exemplaar?;<P>SPONSORED BY SAT4ALL<P>ha..ha..<P>"dit programma werd uitsluitend mogelijk gemaakt door sat4all" ... na aftiteling film.<P><BR>
Gast Geplaatst: 24 juli 2001 Geplaatst: 24 juli 2001 Nou kom op met die t-shirts !<P>kleur: sat4all blauw; met logo op borst, rug en kleine logos op de mouwen.<P>onder het log in het wit: <A HREF="http://www.sat4all.com" TARGET=_blank>www.sat4all.com</A> <P>prijs; fl. 35,= , members only !<P>hebben we alleen nog een distributie probleem, waar kunnen betalingen naat toe ?<BR>desnoods wil ik wel een wwww.pagina op het net zetten waar de members kunnen bestellen.<P>En ... heel belangrijk; nix doen zonder dat de moderators van sat4all dit willen, is immers voor en van hun !<P>maar klinkt wel leuk allemaal !!!<P>c-ya !
kweetnie Geplaatst: 25 juli 2001 Geplaatst: 25 juli 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Bink:<BR><STRONG>Jongens, <P>Die club wilde destijds overstappen op een coderingssysteem wat uniek voor hen was, en waar 1 bepaalde fabrikant dan "dozen" voor zou maken. Europa (Brussel) heeft daar toen een stokje voor gestoken, omdat dat oneerlijke concurrentie ten opzichte van de andere fabrikanten van "dozen" zou zijn. <BR>Bink.</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Ehhh,<BR>Hoe zat dat ook weer met FilmNet (C+) een paar jaar geleden?<BR>Een van de vele systemen wat ze gebruikt hebben was videocrypt 2!!<BR>En alleen Thomson "mocht"het eerste halve jaar leveren!<BR>Schei maar gouw uit over het ëuropese recht, want als er een club in diepe slaap is, zijn zij het wel!<P>Codeersystemen tot nu toe:<BR>Analoog (weet de naam niet meer)<BR>Luxcrypt<BR>Videocrypt 2<BR>D2Mac<BR>Irdeto<BR>Seca<BR>En nu Seca 2<BR>DAT WORDT LACHEN:-))))<BR> >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie
Bink Geplaatst: 25 juli 2001 Geplaatst: 25 juli 2001 Nee, meer gegevens nog niet, maar dit las ik in nl.media.satelliet:<P>-> quote<P>Met de nieuwe kaarten (als ze er komen) is het mogelijk om zelfs per +/- 10<BR>seconde een nieuwe key op te schrijven. Dus dat zit je niet langer dan 10<BR>sec. zonder beeld. Als je een geldige MK1 en PPUA hebt :-)<P>Maar er komen eerst wat tussen stapjes. Zoals per vertoning op PPV een<BR>andere key zoadat je niet meer met de maandelijkse key alle films kan zien.<P> Het SECA-2 is al genoemd. En dus bedoeld om de ASTON-Crypt modules op zwart<BR>te zetten. Wat natuurlijk met een patch zo weer verholpen is......<P>En ik hoor geruchten dat ze PPV keys alleen via de telefoonlijn (via het<BR>modem in de C+ dozen dus) willen gaan verzenden in opdracht van de grote<BR>filmstudio's die de GW al lang zat zijn :-)<P>-> unquote
Gast Geplaatst: 25 juli 2001 Geplaatst: 25 juli 2001 Zijn er al meer details bekend van het Seca 2 systeem?
Aanbevolen berichten