Gast Geplaatst: 7 augustus 2001 Geplaatst: 7 augustus 2001 de laatste 2 digits van je ppua worden door de mosc WEL meegenomen voor een update maar de goldwafer kijkt hier niet naar de laatste 2 digits. Op het moment dat je c+ opbeld omdat je kaart het niet doet sturen ze je kaart via z'n rugnummer een nieuwe mk1/ppua. De andere 254 kaartjes waarvan de mk1/ppua hetzelfde is (op de laatste 2 digits na) als jou oude mk1/ppua ontvangen op de unieke 2 laatste digits nog wel een update. Zo kan het dus zijn dat je op een goldwafer wel updates op je oude combinatie krijgt en op een mosc niet.<BR>Het lijkt er in jou geval sterk op dat je de kaart gelokt hebt, je kunt dat testen door te bellen dan sturen ze jou een nieuwe mk1/ppua als deze dan niet overkomt is je kaart of gelokt of hij is verkloot.
Gast Geplaatst: 10 augustus 2001 Geplaatst: 10 augustus 2001 Beste Duck,<P>Het volgende hebben ik en mijn collega nu gevonden op de mkf4 homepage, het schijnt zo te zijn als je kaart versie 4.0 is dat je dan niet je kaart moet brute forcen en toen wij de kaart hebben geforced stond dit nog niet op de site!! Dus ik denk dat we beide nu een probleem hebben!!<P>Greetings Admirals
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by Admirals:<BR><STRONG>Beste Duck,<P>Het volgende hebben ik en mijn collega nu gevonden op de mkf4 homepage, het schijnt zo te zijn als je kaart versie 4.0 is dat je dan niet je kaart moet brute forcen en toen wij de kaart hebben geforced stond dit nog niet op de site!! Dus ik denk dat we beide nu een probleem hebben!!<P>Greetings Admirals </STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>Dan ziet het er niet goed uit
Gast Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 ik heb zelf een poolsekaart 4.0 gebruteforced niks aan de hand de autoupdate werkt fantastisch alleen de pbm gelocked.<P>ik denk dat er iets anders is fout gegaan met je kaart.<P>mvg<BR>wesley
Duwgati Geplaatst: 12 augustus 2001 Geplaatst: 12 augustus 2001 Als je goed leest, staat er: <BR>"If your card is ANYTHING OTHER than a Version 4x, then do not proceed with extraction". <BR>Ofwel MKF is juist gebouwd om op een versie 4.0 kaart een goede extractie te kunnen doen.<BR>Je probleem zit 'm dus waarschijnlijk niet in je kaartversie.<BR>Suk6<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 13 augustus 2001 Geplaatst: 13 augustus 2001 Beste Gamgra,<P>Bedankt voor jou oplossing via de PM, ik en mijn mede sat4all collega s***k gaan dit vanavond uit proberen. Dit is voor ons misschien ook de oplossing voor het probleem.<BR>Alleen raar dat dit bij ons beide is ontstaan.<P><BR>Groeten Admirals
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 Beste Gamgra,<P>Het WERKT!!!!!!!!!!! de kaart van mij en mijn collega werkt weer, helemaal te gek. bedankt voor jou reactie en hulp!!!!!!!!<P>Greetings Admirals<p>[ 14-08-2001: Message edited by: Admirals ]
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 ???? en mogen wij de oplossing op jouw probleem ook weten ?
Gast Geplaatst: 14 augustus 2001 Geplaatst: 14 augustus 2001 Beste Henkie,<P>Natuurlijk mogen jullie het ook weten, zie ook in deze topic (bladzijde 2.) Duck.<BR>Gister kreeg ik van Gamgra een PM waarin hij refereerde aan de reply van duck... nu weetje nog niets, Inderdaad hoor ik je zeggen<BR>De laatste twee digits van je ppua waar duck het over heeft waren bij ons niet meer valid / geldig dus deze heb ik gister veranderd in een willekeurig getal Nummeriek in mijn geval.<P>Ik hoop dat jullie nu begrijpen wat mijn / ons probleem was met de MOSC <BR>Wat gister wel grappig was, is dat ik de kaart bewerkt had, sep key geheel op 00 00 enz gezet ( ik had de MOSC namelijk naar sep geforced) datum naar aug gezet steek de kaart in de onvanger kijk via menu => ontvangst rechten staatie meteen op sept, in eerste instantie dacht ik ik heb wat fout gedaan. Nog een keer de kaart terug gezet op aug ..datum enz. kaart weer in de ontvanger gestoken en duurde het ongeveer 15 a 20 min tot ik de update voor sept binnen had!!<P>Greetings Admirals
gamgra Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Hi all,<P>De reden voor die PM aan Admirals was om te voorkomen dat ik de regels van het board zou overtreden.<BR>Wat ik in feite gegedaan heb is het antwoord van Duck enigsinds toelichten/aanvullen, iets wat CNN al jaren doet.<P>Als b.v. Clinton een uitspraak doet over een probleem in de wereld, komt er daarna altijd iemand van CNN die ons vertelt wat Clinton nu feitelijk bedoelde...<P>Het probleem van Admirals en zijn maatje werd veroorzaakt door de ppua last byte. ook wel (custwp) Customer Word Pointer genoemd,<BR>die custwp was uitgeschakeld, door nu een andere custwp te kiezen was het probleem opgelost.<P>Ik kan iedereen aanraden eens de Season in de decoder te stoppen en met Wallbanger te gaan loggen, op de logfile zie je daarna een keurig lijstje waarop de geldige custwp's.<P>@ Admirals,<BR>Zo kan jij zien dat die van jou en je maatjes niet meer voorkomt in het lijstje<BR>van geldige bytes.<P>groet<BR>gamgra
Gast Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Qadmirals<P>Ik begrijpt dus dat je op beide kaarten dezelfde PPUA en MK1 hebt staan?
Gast Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Beste Henkie,<P>Hoe bedoel je beide kaarten, die van mij zelf en van mijn collega??. Die van mijn collega( en sat4all mede lid) heeft een andere MK1 en ppua en het toeval is, was zo dat die van hem dus ook niet meer de auto update mee kreeg. Of bedoel wat anders....?<P>Greeting Admirals
rienk Geplaatst: 15 augustus 2001 Geplaatst: 15 augustus 2001 Hoe bedoel je beide kaarten, die van mij zelf en van mijn collega??. Die van mijn collega( en sat4all mede lid) heeft een andere MK1 en ppua en het toeval is, was zo dat die van hem dus ook niet meer de auto update mee kreeg. Of bedoel wat anders....?<P>je kunt je natuurlijk af vragen waarom jij je keyupdate niet hebt mee gekregen<BR>je kunt ook de twee laatse bites van je ppua veranderen zo dat je wel een update krijgt maar je kunt er bijna zeker van zijn dat je je kaart verkloot hebt want anders had je ook nog wel een geldige ppua gehad en dus ook nog wel een update van je key op een 1 of andere manier is je 00 key verandert en dus kan c+ niet meer in jou kaart komen om jou ppua aan te passen die ppua die je nu hebt draait nog wel een tijdje maar er komt straks een moment dat ze hem er uit gooien en dan heb je niks meer<BR>maar je kunt er altijd weer een andere werkende ppua met een 01 key in zetten maar niet meer door c+ Rienk
gamgra Geplaatst: 16 augustus 2001 Geplaatst: 16 augustus 2001 Hi all,<P>@Rienk<P>Dat het kaartje van Admirals een klap gehad heeft is overduidelijk, hij is beslist niet de enige. <BR>Wie de forums goed volgt zal opgemerkt hebben dat er steeds vaker problemen voorkomen me Mosc kaarjes, is het toeval dat de vraagstellers hun kaartje meestal bewerkt hebben met MK.find.<BR>Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een uiterst krachtig programma als MK.f geen sporen op je kaartje achter laat.<BR>Hierbij denk ik niet alleen aan de 'lock BPM'functie.<P>Misschien tijd voor een MK.Find onderzoek onder de leden van dit Forum?<BR> <BR>groet<BR>gamgra
jws Geplaatst: 16 augustus 2001 Geplaatst: 16 augustus 2001 Wat mij is opgevallen, is dat (hoogstwaarschijnlijk) C- bij verschillende kaarten de PBM heeft teruggezet (kaarten waren niet gelocked) en dat de PPUA en/of de MK01/PK01 gewijzigd waren. Ik denk eerder dat het probleem kan zijn dat er tijdens de wissel met de kaart 'gespeeld' is, en dat hierdoor de aanpassingen niet goed op de kaart zijn gekomen.<P>Met name het "locken" van de kaart lijkt mij het gevaar. Het is beter om een keer meer je PBM aan te passen dan een "verklooide" kaart te krijgen.
Aanbevolen berichten