NickDream Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Ik ben van plan wireless een wireless netwerk aan te schaffen, heeft iemand hier ervaring mee in combinatie met Dreamtv. Ik kan me zo voorstellen dat 11mbs te langzaam is. Het zou zonde zijn het verkeerde te kopen Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
GoGoHaRrY Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Het moet kunnen en 11Mbps is voldoende om de MPEG2 te streamen ...... MAAR De de Wireless-LAN kaarten schakelen al snel van die 11Mbps af als de ontvangst niet goed is. Waardoor de snelheid wel te laag word. IS het voor een korte afstand is het te doen maar Wireless-LAN voor lange-afstand is niet snel genoeg. Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515
sprookje Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 dreamtv werkt hier prima via vast netwerk alleen het menu werkt nog niet helemaal vooral zenders wisselen gaat niet via menu dit moet gebeuren via de toets k duurt wel erg lang hoop dat er een nieuwe versie komt! gr sprrokje wireless werkt wel met veel blokvorming met gecodeerde kanalen, vrije kanalen geen probleem only go for the best!PLI 2x DM800HDse en 1x DM500HD 2x Multytenne schotel
Gast Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Ik gebruik een WET11 van Linksys en gaat zeer gemakkelijker (werkt zonder iets te hoeven configureren). Om te downloaden of te stream werkt het te traag (hij blijft op 11Mbps). Trager gaat hij niet, zelfs niet als het signaal zwak is.
woonboot Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Wet 54g van linksys werkt perfect. Wet 11 is te traag.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Ik gebruik ook Wifi om boven tv te kijken, werkt goed! Ik heb wel een D-Link en die draait op 22Mbit (haal iets van 810 kb/s)
nlrela Geplaatst: 16 februari 2004 Geplaatst: 16 februari 2004 Er zijn merken die met een firmware update 22 MB/s kunnen (en je betaalt alleen voor de 11 MB/s ...). Echter het bereik van wireless LAN is erg matig, maar hier kan een extra antenne uitkomst bieden. Bijna alle merken bieden een sterkere antenne voor hun apparatuur aan, zowel voor de "ontvangende" als de "zendende" kant. Al met al een aardig alternatief, als je geen kabels wilt leggen. Wel moet je er rekening mee houden, dat je magnetron (en die van de buurman !) de overdracht van de data ernstig kan storen. Mocht je eveneens andere wireless apparatuur op de 2.4 GHz band hebben, zoals "wireless video" (om bijv. tv in je slaapkamer te kunnen kijken), dan kunnen die apparaten op hun beurt weer ernstig last hebben van een wireless netwerk. Op zich is alles erg goed te doen met een wireless LAN, behalve het overzetten van de opgenomen bestanden op je PC. Daar kan je dan wel een avondje voor uittrekken. mvg. 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
NickDream Geplaatst: 16 februari 2004 Auteur Geplaatst: 16 februari 2004 ok bedankt voor de antwoorden, ik weet dat ik nu aan 54Mb genoeg heb om via de laptop tv te kunnen kijken. De zender zal boven op de slaapkamer komen te staan en dan moet ik buiten nog wel ontvangst hebben. De slaapkamer is aan de kant van de tuin dus aan een Linksys zal ik denk ik wel genoeg hebben. Of misschien toch een Senao? Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen