Gast Geplaatst: 17 augustus 2001 Geplaatst: 17 augustus 2001 Tot nu toe krijg ik MKF4.1 niet aan de praat met de mastera onder Windows 2000. (liep onder Windows 98 perfect). De foutmelding luidt: "problem connecting to the card, port may be in use ore settings are incorrect".<BR>De compoort 1 is zeer zeker niet in gebruik door iets anders en de settings in MKF4.1 staan m.i. goed, dwz default waardes op com1, 9600 baud etc. Ook andere varianten instellen leverde geen resultaat, dezelfde foutmelding herhaalt zich (zowel op mijn desktop als op mijn notebook) Via de homepage van MKF4.1 een oproep gedaan in een forum, tot nu toe zonder resultaat.<BR>Wie-o-wie heeft eenzelfde configuratie en helpt me een stukje verder?<BR>alvast bedankt!<BR>p.s. de mastera werkt onder Windows 2000 wel goed met Chipcat2.3
Gast Geplaatst: 17 augustus 2001 Geplaatst: 17 augustus 2001 Probleem met MKF V4.1,probeert is deze settings.<BR>Comp port 1 of 2, Baud rate 9600, data bits8,<BR>stop bits2,parity=even,delay/Timout( normaal<BR>100) tot 2000, het beste=250.<BR>Anders probeeren met de MKF V4.2 timout 300.<P>Groetjes<P>
Gast Geplaatst: 17 augustus 2001 Geplaatst: 17 augustus 2001 Hallo Satbandit junior!<P>Je suggesties m.b.t. MKF4.1 heb ik opgevolgd, helaas zonder resultaat in de door jou genoemde settings.<BR>Op de homepage van MKF vind ik MKF4.2 net, daar het vlgs hem nog een beta versie is, heb jij voor mij de url waar ik MKF4.2 wel kan downloaden zodat ik de andere test ook kan doen?<BR>bij voorbaat dank voor je reactie.<P>-Geert-<BR>
Gast Geplaatst: 17 augustus 2001 Geplaatst: 17 augustus 2001 Hey Luxor,<P>Waarschijnlijk zit de fout in de bios van je PC, tenminste bij mij. Een aantal programma's werkten bij mij ook niet meer toen ik een andere pc had gekocht. Heb in de bios mijn compoort op 3F8/IRQ 4 gezet en alles werkt weer naar behoren, ook MKF4.1.<BR>Probeer dit eens, veel succes.
Gast Geplaatst: 18 augustus 2001 Geplaatst: 18 augustus 2001 Ik heb in de bios automatische IRQ-toewijzing van com1 op 3F8/IRQ4 gezet, echter gaf dit geen resultaat.<BR>Werkt jouw nieuwe pc wel onder Windows2000, of draait het omder Windows 98? Mogelijk zit 'm daar het verschil.<BR>Bedankt in elk geval voor je tip, maar we zullen nog verder moeten zoeken.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Ga maar eens naar je winverkenner toe naar waar mk staat klik rechts en geef jezelf rechten (alle)<BR>daar heb ik ook problemen mee gehad<P>Groetjes Adje
Gast Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 adje123,<P>Ik heb dat zojuist geprobeerd, maakt echter geen verschil. Ik had als "administrator" oder Windows 2000 overigens al alle rechten, heb het nogmaals gecheckt. <BR>We zoek verder.....bedankt voor je idee..
Gast Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 Hallo<P>Ik heb dezelfde foutmelding gehad op PC en Labtop, Controleer de voeding eens van de programmer of die belast nog minimaal 12V geeft. Ik heb de stekkervoeding vervangen en het probleem was over<BR>Succes Bobhop
jumpyever Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 hoi luxor<P>Ik gebruik ook een MasterA onder win 2000 en<BR>onder ME , MKFv 4.1 (dual boot)werkt perfect ,wil je iets weten m.b.t. specifieke instelling laat maar horen.<P>gr. peter Maxdigital 225S Mutant 200S Visiosat BIG Bisat 4 x Edision 0.2 single lnb Satlook Micro + Pioneer Kuro Pioneer PDP-LX508D (Full HD)
jumpyever Geplaatst: 20 augustus 2001 Geplaatst: 20 augustus 2001 hoi luxor ,<P>heb ff chipcat 2.3 geinstalleerd en deze werkt bij mij niet onder win 2000 maar wel onder ME ,omgedraaide wereld dus.<BR>hij geeft fout aan met de compoort.<BR>ben ik dus ook lekker mee.<BR>succes en mocht ik de oplossing hebben dan hoor je het van me.<BR>gr.peter Maxdigital 225S Mutant 200S Visiosat BIG Bisat 4 x Edision 0.2 single lnb Satlook Micro + Pioneer Kuro Pioneer PDP-LX508D (Full HD)
Gast Geplaatst: 23 augustus 2001 Geplaatst: 23 augustus 2001 Jumpyever,<BR>Chipcat werkt wel onder win2000, je zal even in de configuratie de clock snelheid naar 6 mhz moeten zetten.<BR>Luxor, voor MKF 4.1 hoorde ik dat het "niet" mogelijk is om deze onder win2000 te gebruiken.<BR>Ik kan het je niet met 100 % zekerheid vertellen.
Duwgati Geplaatst: 23 augustus 2001 Geplaatst: 23 augustus 2001 MKF 4.1 werkt absoluut zeker wel onder windows 2000 professional. Ik speel er tenminste al enige tijd mee <BR>@Luxor,<BR>Ik heb dus een vrijwel identieke konfiguratie, maar met de MasterCRD i.p.v. de MasterA.<BR>Zo te lezen heb je inderdaad al alle voor de hand liggende opties geprobeerd. Heb je MKF 4.1 al eens opnieuw gedownload en opnieuw geïnstalleerd?<BR>Is je MasterA voorzien van de laatste firmware?<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 24 augustus 2001 Geplaatst: 24 augustus 2001 Duwgati,<P>Jawel, software al opnieuw gedownload en geïnstalleerd, ook van een collega sat-hobbyïst een bij hem werkende versie nog geprobeerd, ook MKF4.2 geprobeerd. Geen verschil te zien.<BR>Of ik de laatste firmware heb van de MasterA weet ik niet. Apparaat is 4 maanden oud en heeft tot voor 2 weken onder windows98 goed gefunktioneerd i.s.m. MKF4.1<BR>Ik zal eens zoeken of ik die firmware kan opsnorren, of heb jij toevallig een url?<BR>bedankt voor het "vervolgen" van het probleem(pje)....<BR>groeten
Gast Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Inmiddels alle mij bekende mogelijkheden en ontvangen tips uitgeprobeerd. Jammer genoeg zonder resultaat. Wie-o-wie werkt zelf met de combinatie: MasterA-MKF4.1-Windows2000professional en kan wat nieuw licht op de zaak werpen?<BR>Ik wacht "in spanning" af!
Duwgati Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Ziet Windows je MasterA wel zitten?<BR>Als je 'm aansluit en voeding erop zet en dan je PC reboot, zou Windows aan moeten geven dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, is dat bij jou ook het geval?<BR>Bye<BR>Duwgati
Aanbevolen berichten