Gast Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 hallo duwgati,<P>ja, windows ziet hem wel zitten! Ik kan zonder probleem de mastera gebruiken onder windows2000 in combinatie met chipcat2.3. het programmeren verloopt feilloos!<BR>ik gebruik dan ook com1 als poort, dus rararara?<BR>
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Geplaatst: 11 september 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originally posted by luxor:<BR><STRONG>Inmiddels alle mij bekende mogelijkheden en ontvangen tips uitgeprobeerd. Jammer genoeg zonder resultaat. Wie-o-wie werkt zelf met de combinatie: MasterA-MKF4.1-Windows2000professional en kan wat nieuw licht op de zaak werpen?<BR>Ik wacht "in spanning" af!</STRONG><HR></BLOCKQUOTE><P>@Luxor<BR>Ik werk op mijn notebook met de MasterA II, win2000 pro en mkf4.1 zonder problemen.<P>Mijn settings zijn alsvolgt:<BR>Baudrate 9600<BR>stop Bits 2<BR>Data Bits 8<BR>Parity even<BR>Delay/timeout 100<P>Mastera mode 1<P>Succes
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 @ gucomaro,<P>Bedankt voor de info; het enige verschil tussen jouw en mijn configuratie is dat jij mastera II gebruikt en ik de voorloper. <BR>Ik heb op <A HREF="http://www.mastera.nl" TARGET=_blank>www.mastera.nl</A> gekeken of er firmware-updating mogelijk is, echter nog niets over kunnen vinden. We blijven dus nog even verder zoeken......
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 Ik draai hier ook windows 2000 pro, met ***geen-reclame*** en mastera 2 en mastercrd, allebei zonder problemen, MKFind4.1, cardtuner, chipcat, eigenlijk alle programma's werken probleemloos.<P>zo is mijn COM1 ingesteld:<BR>bits per second: 9600<BR>data bits: 8<BR>parity: none<BR>stop bits: 1<BR>flow control: none<P>vreemd is wel dat de instellingen in MKfind 4.1 heel anders zijn, maar wel werken:<P>bits per second: 9600<BR>data bits: 8<BR>parity: even<BR>stop bits: 2<BR>Delay/timeout: 100<P>misschioen kun je dat nog effe proberen.<P>succes, borreltje
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 kijk de spanning van de mastera even na<BR>kan zijn dat de spanning moet staan op b.v. 7.5-8.2<BR>gewoon uitproberen<P>met vr.gr.<BR>debo
Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 Zou wel eens een probleem van de hardware in combinatie met het operatingsysteem kunnen zijn. Heb namelijk onder Windows 2000 problemen naar de Humax via nulmodem kabel, problemen met de MasterA, en nog wat andere devices die allemaal op de compoort moeten. Alleen mijn ISDN Modem en m'n Pronto afstandsbediening werken goed op de compoorten. <BR>Nu komt het: <BR>Installeer ik op dezelfde machine Windows 95/98/Me dan werkt alles perfect. Hang ik de devices op een andere machine met 95/98/Me dan gaat het ook goed. Installeer ik Win2000prof dan gaat het weer fout!<BR>Ik heb heel wat geprobeerd en het probleem lost zich bij mij niet op, dus heb ik maar voor lief genomen die andere pc te gebruiken onder ME. Wat mij opvalt is dat het in beide gevallen gaat om een ABIT - motherboard (waaronder een VH-6)<BR>Ik heb het gelaten voor wat het is en ging er eigenlijk vanuit dat het een combinatie van hardware/windows2000prof was.<BR>Misschien een BIOS-update van het moederboard?<P>Lerak2000<BR>Iedere suggestie is welkom, echter denk ik dat het probleem verder reikt dat de neus van de gemiddelde engineer/hobbyist.<P><BR>
Gast Geplaatst: 30 november 2001 Geplaatst: 30 november 2001 <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door Duwgati: <strong>Ziet Windows je MasterA wel zitten? Als je 'm aansluit en voeding erop zet en dan je PC reboot, zou Windows aan moeten geven dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, is dat bij jou ook het geval? Bye Duwgati</strong><hr></blockquote>
Gast Geplaatst: 30 november 2001 Geplaatst: 30 november 2001 <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door Duwgati: <strong>Ziet Windows je MasterA wel zitten? Als je 'm aansluit en voeding erop zet en dan je PC reboot, zou Windows aan moeten geven dat hij nieuwe hardware heeft gevonden, is dat bij jou ook het geval? Bye Duwgati</strong><hr></blockquote><p>Hallo Duwgati,<p>Het probleem onder Windows 2000 heb ik nooit kunnen oplossen. Onder Windows XP loopt echter alles als een trein! Soms lossen dingen zich in de loop van de tijd gewoon op.....<p>groeten,<p>-Geert-
Duwgati Geplaatst: 30 november 2001 Geplaatst: 30 november 2001 Da's goed nieuws Luxor. Veel suk6 dan verder met MKF. Groeten
Aanbevolen berichten