Ga naar inhoud


nieuwe software xtreme


Gast

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Je kan de versies voor de normale UCAS xtreme ook vinden op xtreme-stb dot com.

Maar ik twijfel of het een verbetering is. Denk niet dat je gewoon met de UCAS-doos FreeXTV open krijgt. Dat is dus een fabeltje. Daar heb je toch echt skycript voor nodig.

Ik hou het voorlopig nog steeds bij de @sat firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de atsat firmware gewoon laden. Kijk op atsat punt tv. Dan naar de support pagina. Dan moet je voor de STR de 9500 3CAS hebben voor de PVR de 9500 plus PVR.

 

De firmware ziet er wat anders uit. Je hebt 8 lijsten met favorieten, en ook nog de mogelijkheid in te delen naar genre. Zo kun je de muziekkanalen bij elkaar plaatsen en de filmkanalen bij elkaar.

En je hebt weer 8 spelletjes. Kortom veel mooier allemaal.

Er is echter ook een nadeel. De teletekst via de receiver doet het niet meer. Dit heeft te maken met het feit dat de @sat een appart knopje heeft voor de teletekst waar die bij de xtreme onder hetzelfde knopje als de subs valt. Maar via de tv remote werkt de teletekst natuurlijk nog wel gewoon.

 

Je van dezelfde site ook meteen een settingseditor downloaden met een settingslijst.

 

Het laden van de firmware heeft nog een speciale procedure:

Gebruik de engineering mode (zzzup) van de loader. Klik in het info scherm en type zzzup.

Na het laden van de firmware kan het scherm donker blijven. Geen beeld dus, en er staat EAIN in het display. Dit is geen foutmelding maar het Easy Installation Menu van de Atsat. Alleen wordt de Scart niet aangestuurd om een of andere reden dit is zo op te lossen: (in het duits):

 

Das gleiche nochmal für die @sat / arnion Software

Im Display steht EAIn wie Erstinstallation aber kein Bild:

Box einschalten

1. Taste Exit drücken

2. Pfeiltaste nach oben 3 mal drücken

3. Taste oK

4. 0000 eingeben

5. Pfeiltaste nach oben 2 mal drücken

5. Taste ok

6. Taste ok

fertig

 

Werkt perfect. Ik gebruik de firmware al heel lang, naar tevredenheid. En ik en niet de enige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen last van die gaten in het menu.

Zender veranderen met CH up en CH dn gaat direct. Met pijl up en down krijg je eerst een verkorte zenderlijst en dan moet je op OK drukken om de zender te kiezen. Maar volgens mij werkt dat inmiddels ook zo met de nieuwste FW van de xtreme site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders hebben een naar extreme omgebouwde arnion, met een extreme moederbord. Ze hebben matrix reloaded in de ucas3. Welke versie van de extreme hebben ze dan??

 

-------

Dit staat er in de systeeminfo:

 

type UCI6400 info: 03.02.05-cedu software:02.55.04 Hardware:v13.42.65 Loader:v01.01.03 Ca: 3.0.9. MR 1.055

 

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Satrich

 

(Je kan de atsat firmware gewoon laden. Kijk op atsat punt tv. Dan naar de support pagina. Dan moet je voor de STR de 9500 3CAS hebben voor de PVR de 9500 plus PVR.)

 

Je krijgt dan wel de melding model mismatch is die die dan nog wel veilig te laden niet dat de deco stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je decoder gaat er niet stuk van. En je hebt inderdaad een andere settingsditor nodig. Die staat ook op dezelfde atsat pagina. (atsat punt tv.) En dat is ook logisch, want voor 4 meer favoriten, en indelen in genres, heb je andere software nodig.

 

Je kan trouwens ook gewoon weer terug naar de oude 'officiele' FW, als je dat wil. Dus proberen is mogelijk. Gebruik dan de loader van de Xtreme site. Ga naar supervisor mode. Als de nieuwste FW niet meteen wil laden, moet je eerst de oude versie 1.55.09 laden in supervisor mode, en dan kun je gewoon de nieuwste FW laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...