Gast Geplaatst: 19 februari 2004 Geplaatst: 19 februari 2004 Ik heb hier een DEL LATITUDE CP M233XT laptop en weet niet hoe ik deze moet aanpassen in de bios wat betreft de ECP. Voor het patchen heb ik ECP+EPP nodig. Wie kan mij helpen. Groeten en alvast bedankt FREESATTER
thunderbird Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 Volgens mij hebben we hier te maken met een phoenix bios Enter bios setup(ctrl-alt-esc) of (ctrl-alt-s) of f2 evt del of esc Tab advanced setup Peripheral setup Parallel port mode waarschijnlijk spp of epp Veranderen in ecp of ecp/epp
Gast Geplaatst: 21 februari 2004 Geplaatst: 21 februari 2004 In mijn BIOS heb ik de volgende mogelijkheden: ECP--DISABLED--NORMAL--BIDIRECTIONAL. Dus ECP+EPP zit er niet in. Is de BIOS te updaten dat die mogelijkheid er aan toegevoegd word. Groeten FREESATTER
thunderbird Geplaatst: 22 februari 2004 Geplaatst: 22 februari 2004 Bios update heeft in dit geval geen zin en is ook niet aan te raden De southbridge chipset op het moeder bord ondersteunt geen ecp/epp dual mode Heb je al ecp of bidirectioneel is epp geprobeerd ECP zorgt ervoor dat data in twee richtingen gestuurd kan worden bij een maximale performance. Meestal wordt dit gebruikt voor een verbeterde communicatie tussen printers, scanners Deze optie wordt vaak in de BIOS aangezet (vaak ecp/epp). of ecp adres 0378
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen