Gast Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 Ik heb geprobeerd SAMBA te installeren op de door Sjerom aangegeven manier. Ik heb samba.tar.gz naar de dir /var/tmp gekopieerd met een FTP programma. Daarna heb ik met telnet de volgende commando's uitgevoerd: cd /var gzip -dc /var/tmp/samba.tar.gz | tar xf - Als ik enter geef voor de laatste commandoregel blijft het een tijdje stil waarna de mededeling verschijnt "short write". Als ik daarna op de door Sjerom aangegeven manier kijk of Samba is geinstalleerd en of het gestart kan worden zie ik niets gebeuren, ik denk dus dat het niet is geinstalleerd. Het vreemde is dat wel in de dir /var/bin SMBD staat. Ik kan ook een mapping aanmaken en op de HD van de DB kijken. Ik heb de volgende vragen: 1. Is Samba toch geinstalleerd omdat ik op de HD van de DB kan kijken. 2. Wat houdt de mededeling "Short Write" in en komt deze van Linux of van telnet. 3. Is het enige doel van Samba (voor de DB) om van uit Windows de HD van de DB te kunnen benaderen.
Ome Merde Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 welke image draai je ? de image van Ronaldd bijvoorbeeld kan via het emu-menu (extra setup) de samba-software rechtstreeks van het internet trekken en vervolgens installeren. jij hoeft vervolgens alleen maar een reboot te geven en een netwerkshare op je pc naar je db aan te maken. dit werkt perfect op de Ronaldd-image (de laatste, officiële). Weet niet of het bij bijv. ruDream ook zo gaat, vandaar de vraag. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 Ik gebruik Peter Pan. De manier die jij aangeeft begrijp ik niet zo goed maar dat ligt aan mij want ik ben er pas mee bezig. Ik zal het in ieder geval eens goed tot me laten doordringen en dan proberen of het bij Peter Pan ook lukt.
Ome Merde Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 ik ken de image niet, maar ik weet wel dat sommige images (laatste Ronaldd, Jirkas) een software installer on-board hebben waarmee je heel makkelijk plugin e.d kunt installeren. die trek je firmware zo van het internet af, installeerd hem en klaar. zo heb ik hier draaien met Ronaldd, incl. samba. merDe deze ruimte is te huur
JAL Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 De pp heeft een internet update en een manual update.
Ome Merde Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 da's alleen voor firmware upgrade toch ? merDe deze ruimte is te huur
JAL Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 Ik geloof dat je met manual meer als je een bestant in de dream zet moet je hem met manual uitkunnen pakken en instaleren?????????
JAL Geplaatst: 20 februari 2004 Geplaatst: 20 februari 2004 Als je samba.tar.gz met ftp in je dream zet in tmp. daarna ga je met je afs naar menu external addons dan manager addons dan manual instal. dan moet het lukken?
Gast Geplaatst: 23 februari 2004 Geplaatst: 23 februari 2004 Bij mij staan in het menu External Addons: Service menu Service menu for HDD Extra service menu -------------------- Download addons daar kom ik dus niet verder mee.
JAL Geplaatst: 23 februari 2004 Geplaatst: 23 februari 2004 Heb je de nieuwste image er wel op staan.
Gast Geplaatst: 24 februari 2004 Geplaatst: 24 februari 2004 Ik denk het niet, maar ik ben pas begonnen met het apparaat en wil zeker zijn dat ik alles goed doe vandaar dat ik er pas een nieuwe image in flash als ik zeker weet dat ik het goed doe (en goed begrijp). De img die ik er in heb zitten is van december 2003 en mogelijk ligt het daar aan. Ik laat samba voorlopig even voor wat het is.
JAL Geplaatst: 24 februari 2004 Geplaatst: 24 februari 2004 En als je naar Download addons gaat en even kijken wat je daar kunt. En anders zet de ronald er op dan kun je zo via install software van internet er in zetten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen