Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 Om eens te testen of het zappen met de originele kaart sneller gaat dan met een gold kaart heb ik alle gegevens op deze originele kaart gezet.<BR>Alles werkt prima, ook de Franse k kanalen en de Spaande T kanalen.<BR>Alleen de 4 T-X kanalen van de Spanjaarden doen het niet.<BR>Op mij GW werken deze wel.<BR>Iemand een idee?
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 events id mischien?<P><BR>gerard moderator
Dr. Humax Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Op je goldwafer staat een PBM ingevuld. Die PBM bepaald wat je mag kijken. Geheel of gedeelte van een pakket van de provider.
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Nee de pbm is exact hetzelfde als op mijn gold kaart.<P>Rein
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 zijn de 0c, 0d, 0e wel up to date, heb je de datum goed staan (30-11-2001), ik zou zeggen lees ze beide uit en vergelijk ze, hier zou een verschil in moeten zitten.<P>mvg, Sduck
Gast Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Events ID? Hoe werkt dat?<BR>Op mijn gold kaart staat toch ook niet zoiets.<P>Met vriendelijke groeten,<BR>Rein
Duwgati Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 Een goldwafer werkt principieel anders dan een MOSC. Een goldwafer maakt gebruik van een reverse-engineered techniek waarbij alles wat de ontvangst van een zender bemoeilijkt, werd weggelaten. Indien mogelijk uiteraard.<BR>M.a.w. een MOSC bevat allerlei controle technieken om het de provider mogelijk te maken voor specifieke diensten te laten betalen. Voor GW kaarten was dat juist niet gewenst, dus werd het weggelaten.<BR>Op een GW is de PBM onbelangrijk. PPV events worden zelfs helemaal niet gebruikt. De Customer Word Pointer wordt evenmin gebruikt. Ofwel de GW is een sterk versimpelde versie van de MOSC die altijd het antwoord aan de CAM geeft wat die wil horen, zolang de Operational keys maar korrekt zijn.<BR>Dat betekent dan ook dat je de keys van een werkende MOSC op een GW kunt zetten en die GW zal het gegarandeerd ook goed doen. Maar het omgekeerde is beslist niet het geval. <BR>Dus zoals Gerard al schreef; Event ID's nakijken. Voor de GW zijn ze niet nodig, maar voor de MOSC wel.<BR>Suk6<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 19 oktober 2001 Geplaatst: 19 oktober 2001 Hartstikke bedankt voor je info.<BR>Ik ga me verdiepen in die Idents ID's.<P>Met vriendelijke groeten,<BR>Rein
Aanbevolen berichten