Ga naar inhoud


[DBOX-II] geen kanalen


Gast

Aanbevolen berichten

Heb gisteren de SB2-Final op m'n Sagem dBox2 gezet. Geeft na de installatie een foutmelding dat ie geen kanalen heeft gevonden. Na het laten zoeken krijg ik weer een foutmelding dat ie nog steeds geen kanalen heeft gevonden etc.etc.

Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dbox2 maakt voor z'n kanalenlijst gebruik van 3 bestandjes:

Satellites.xml, services.xml en bouquets.xml

 

Afhankelijk van welke IMG je gebruikt staan deze evt. in andere directories.

Waarschijnlijk is het voor jou voldoende om je services.xml en bouquets.xml even te verwijderen, en daarna opnieuw een scan te laten doen. Dan moet 'ie ze weer netjes aanmaken!

 

Alternatief is het inladen van deze 2 .xml files van een ander....

 

zie bijlage....

 

 

greetz,

Pekka

zie bijlage....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb SB2-final-MOD-byMightGuy.img geintalleerd.

PC heeft windows 2000 professional. We hebben in ons huis een aantal PC middels een router/hub aan elkaar gekoppeld idem via ADSL router op het internet.

Voor meer technische vragen moet ik een van mijn zoons raadplegen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK,

 

die IMG moet je prima mee kunnen recorden.

De PC waar je de kanalensettings mee ingezet hebt, is dat een beetje een krachtige PC met fatsoenlijke Processor, RAM en genoeg Harddisk ruimte vrij?

 

OK,

zoek bij Jack the Grabber naar de JTG toepassing.

Dat is weliswaar een vrij zware applicatie, die gebruik maakt van Microsoft .NET framework (moet je ook downloadne waarschijnlijk), maar het biedt ongeveer alles wat je nodig hebt om te recorden, timergestuurd etc.

Tevens moet je VLC (Video Lan Client) downloaden bij VideoLan.org , die wordt door JtG gebruikt om o.a. af te spelen via je Netwerk.

 

Eerst VLC installeren, dan MS .NET Framework, dan JtG, vervolgens je netwerkinstellingen goed gaan zetten.

 

Start JtG op, geef je IP-adres van je Dbox2 in, vervolgens JtG opnieuw opstarten. Vervolgens ga je op je Dbox2 je recordingserver (streamingServer) instellen, dus je streamingserver -ip is het ip-adres waarop je JTG hebt geinstalleerd.

In JtG kun je weer de pportnummers bekijken, en die weer invoeren op je Dbox etc.

Als alles goed communiceert, kun je met je blauwe AB-knop, recording starten en gaat je PC opnemen.

 

 

Altrenatief, DboxTimer2, NGrab, WinGrab etc. etc. Er zijn VEEL oplossingen om te recorden en weer af te spelen...

 

 

Greetz en Suc6,

 

Pekka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...