Gast Geplaatst: 23 februari 2004 Geplaatst: 23 februari 2004 Goedemiddag, Ik probeer ontvangst te krijgen op astra 1 en astra 2 op mijn schotel van 60 cm. Ik gebruik een flexiblock om dit voor elkaar te krijgen. Ontvangst astra 1 prima !! Bestaat er een unique freq. voor astra 2 ? poorter
Melle Geplaatst: 23 februari 2004 Geplaatst: 23 februari 2004 Even kijken op lyngsat.com of kingofsat.net, daar staan frequenties waarop de satellieten uitzenden. Denk dat een 60 cm wel wat aan de krappe kant wordt, het zou kunnen werken maar ik denk niet dat je dan ook amar enig reserve hebt t.o.v regen etc, als het uberhaupt werkt. Melle DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.
Gast Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Bedankt voor het antwoord; volgende maat is geloof ik 75 cm. Zou dat wat worden ?
Gast Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Ik heb hier ook een triax 64, met astra 1 en 2. Dit kan wel alleen als je de beschikking hebt over een goede satmeter (ik heb horizon BDSM satmeter t.b.v bedrijf). Anders kun je dit wel vergeten. Je hebt dan signaal genoeg, ook met regen!.
Gast Geplaatst: 7 maart 2004 Geplaatst: 7 maart 2004 Ik denk zelf dat je voor optimale kwaliteit naar een 88cm schotel moet gaan uitkijken, Astra1 (19,2 oost) zal nooit echt een probleem zijn en op een 60cm schotel Hotbird (13 oost) toevoegen naast Astra 1 (19,2 oost) ook niet maar Astra 2 (28 oost) licht veel verder en aangezien de adviesmaat schotel 80cm is voor Astra 2 (28 oost) wordt dit lastig. Conclusie: Als het uberhaupt werkt valt het beeld net wat [color:"red"] Moderator (Melle)[/color] zegt bij regen of iedere andere vorm van neerslag vrijwel zeker weg. Dit zal met een schotel van 80cm niet of nauwlijks voorkomen. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Groet, Edwin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen