mr_jack Geplaatst: 29 februari 2004 Geplaatst: 29 februari 2004 Ik heb de laatste image van roland draaien incl samba als ik een share wil maken vraagt windiws XP steeds om een wachtwoord ik weet het niet meer ik vul in "root, dreambox" maar nix werkt wat doe ik verkeerd?????? Waf waf.... Dreambox 500 + Moteck sg 2100, Triax 88. Dreambox 600 Triax 64 Ubuntu Server met CCcam 500+250+120 NAS
Gast Geplaatst: 29 februari 2004 Geplaatst: 29 februari 2004 Lijkt erop dat samba toch niet goed geinstalleerd is op jouw dreambox en WinXP heeft de nare eigenschap dan te blaten dat user/pass niet goed zou zijn. Heb je na installatie van Samba de box als eens gereboot?
Rakker71 Geplaatst: 29 februari 2004 Geplaatst: 29 februari 2004 @mr_jack, Kijk hier eens, misschien is die laatste tip DebianGuy ook wel voor jou de oplossing. Suc6 van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
mr_jack Geplaatst: 29 februari 2004 Auteur Geplaatst: 29 februari 2004 Als er nog meer met het password probleem zitten, de oplossing zit em in de smb.conf deze vind je in de root \var\ect als je deze aanpast kun je een share maken met je hdd in je dreambox...... heb die van mij bijgevoegd. suc6.. socket options = TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY SO_KEEPALIVE SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192 [global] load printers = no guest account = root encrypt passwords = yes log file = /var/tmp/smb.log security = share log level = 0 server string = DreamBOX network services wins support = yes domain master = yes local master = yes workgroup = dream netbios name = DreamBOX [hdd] comment = Harddisk path = /hdd read only = no public = yes guest ok = yes p.s. wel even je workgroup aanpassen naar je eigen... Waf waf.... Dreambox 500 + Moteck sg 2100, Triax 88. Dreambox 600 Triax 64 Ubuntu Server met CCcam 500+250+120 NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen