foppo Geplaatst: 29 februari 2004 Geplaatst: 29 februari 2004 Tegenwoordig zie je steeds meer behuizingen voor externe ide harde schijven die je zo op je USB- of FireWire poort kunt hangen. Is die electronica om van IDE naar USB of FireWire te gaan ook los te koop? Ik heb nog een scsi cd-rom server waarvan ik de 7 cdrom's wil vervangen voor ide harde schijven. De voeding is zwaar genoeg en als ik iets heb om ide om te zetten naar firewire of usb dan kan ik die kast gebruiken voor opslag en backup's. Iemand een idee? 3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0) Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0 Wavefrontier
JaNuZz Geplaatst: 29 februari 2004 Geplaatst: 29 februari 2004 Ze bestaan wel IDE naar USB2.0 converters, maar of je dat echt wilt (snelheidsverlies) is een ander verhaal. Ik zou voor iets anders kiezen namelijk een extra IDE controller op een losse kaart en dan daar met ronde kabels uit je pc naar die tower gaan. Je zit dan wel met de limiet van 4 IDE devices, maar je zou eventueel een 2e kaart erbij kunnen nemen zodat je tot 8 devices kunt komen.
foppo Geplaatst: 1 maart 2004 Auteur Geplaatst: 1 maart 2004 Snelheid is voor mijn toepassing niet zo van belang. Wel dat het plug en play is zonder te hoeven herstarten. Bovendien kan ik dan op een usb aansluitstation meerdere schijven aansluiten en ben dus niet van de beperking van een controller afhankelijk. 3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0) Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0 Wavefrontier
JaNuZz Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Maar op die usb verloopjes kun je maar 1 hd aansluiten per kabel als ik het zo snel even bekijk. Als je dan 7 kabels nodig hebt wordt het een dure handel..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen