Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb momenteel canaldigital via de kabel (in belgie) <p>als ik mijn kaart uit de decoder trek (die al meer dan een jaar oud is) dan zijn op de kaart duidelijk de krassen te zien van nog 8 extra contaktpunten rechts naast de normale contacten.<p>Ik vrees dan ook dat bij een eventuele kaartwissel deze ook wel eens gebruikt gaan kunnen worden , waardoor we onze SECA CAMS alleen nog maar als papierhouder kunnen gebruiken.<p>Is dit waarschijnlijk ?

Geplaatst:

He? wat? Come again...

En alle secadozen gooien we voor het gemak ook maar in de puinbak. Is het geen kabeldecoder waar je over praat?<p>Lummel

Geplaatst:

Wat die krassen betreft, een standaard smartcard adapter heeft meestal 8 aansluitpunten (2*4) en soms zelfs 16 (2*8). Het wil dus niet zeggen dat ze ook allemaal gebruikt worden.

Maak em is open en kijk of de niet gebruikte kontakten ook daadwerkelijk niet aangesloten zijn. laugh.gif" border="0

Greetz Bas

Geplaatst:

Ik heb hem opengemaakt , niet alle contacten zijn aangesloten, maar het zijn er zo te zien wel meer dan 8<p>ik zal proberen tegen morgen een paar fotojes op het web te zetten (weet niet meer goed hoe)<p>of heeft iemand een email adress die dit kan ?<p>De decoder ziet er exact uit als een strong STR 8000 , zelfde afstandsbediening en alles, alleen andere tekst op het frontpaneel gedrukt.<p>voor alle duidelijkheid het is geen echt satelliet decoder maar een kabeldecoder (DVB-T ipv DVB-S ?), voor digitale kanalen van canal+ in belgie dus.<p>misschien dat iemand met een echte strong STR 8000 dit kan bevestigen .... Ik vermoed dat alle officiele seca dozen voor canaldigital 16 contactpunten zullen hebben.<p>op mijn decoder kleeft een sticker met een datum van 1996 ....

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.