Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 ik heb momenteel canaldigital via de kabel (in belgie) <p>als ik mijn kaart uit de decoder trek (die al meer dan een jaar oud is) dan zijn op de kaart duidelijk de krassen te zien van nog 8 extra contaktpunten rechts naast de normale contacten.<p>Ik vrees dan ook dat bij een eventuele kaartwissel deze ook wel eens gebruikt gaan kunnen worden , waardoor we onze SECA CAMS alleen nog maar als papierhouder kunnen gebruiken.<p>Is dit waarschijnlijk ?
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 He? wat? Come again... En alle secadozen gooien we voor het gemak ook maar in de puinbak. Is het geen kabeldecoder waar je over praat?<p>Lummel
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 Wat die krassen betreft, een standaard smartcard adapter heeft meestal 8 aansluitpunten (2*4) en soms zelfs 16 (2*8). Het wil dus niet zeggen dat ze ook allemaal gebruikt worden. Maak em is open en kijk of de niet gebruikte kontakten ook daadwerkelijk niet aangesloten zijn. Greetz Bas
Gast Geplaatst: 7 februari 2002 Geplaatst: 7 februari 2002 Ik heb hem opengemaakt , niet alle contacten zijn aangesloten, maar het zijn er zo te zien wel meer dan 8<p>ik zal proberen tegen morgen een paar fotojes op het web te zetten (weet niet meer goed hoe)<p>of heeft iemand een email adress die dit kan ?<p>De decoder ziet er exact uit als een strong STR 8000 , zelfde afstandsbediening en alles, alleen andere tekst op het frontpaneel gedrukt.<p>voor alle duidelijkheid het is geen echt satelliet decoder maar een kabeldecoder (DVB-T ipv DVB-S ?), voor digitale kanalen van canal+ in belgie dus.<p>misschien dat iemand met een echte strong STR 8000 dit kan bevestigen .... Ik vermoed dat alle officiele seca dozen voor canaldigital 16 contactpunten zullen hebben.<p>op mijn decoder kleeft een sticker met een datum van 1996 ....
Aanbevolen berichten