schans14 Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Ik wil graag weten of er mensen zijn die ook een invacom03 lnb hebben. En of je ook minder signaal sterkte hebt. Ik heb een signaal kwaliteit van 99 procent maar het gaat om de signaal sterkte hotbird met maximaal 80 procent onbewolkt weer met 78cm triax duo houder. Het beeld is prima, alleen had ik vroeger met monoblock 83 procent. Ik hoor geluiden dat de invacom een beter kwaliteit signaal geeft, maar heb je voor het precies uitrichten van zo n lnb niet dure meet apparatuur nodig? Wie kan hier duidelijkheid verschaffen? Alvast bedankt schans14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
grunnsat Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Signaal sterkte zegt wel iets maar niet alles. Waar het uiteindelijk om gaat is dat je signaal sterkte ruimschoots voldoende is en van hoge kwaliteit is. Het is geen kunst om een hoge signaal sterkte te leveren, schroef de versterking maar op. Het is net als met geluidsversterkers. Het is geen kunst om veel herrie te produceren, maar door de vervorming is het niet om aan te horen.
Gast Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 de uitslag of het getal van signaalkwaliteit zegt ook weinig want als je de schotel een klein beetje in de verkeerde richting draait stijgt de uitslag soms. RA RA hoe kan dat nou? een dual lnb levert in de praktijk meer signaal,soms 5 tot 10 db meer als een enkele lnb.???
pietsky Geplaatst: 1 maart 2004 Geplaatst: 1 maart 2004 Invacom o,3 goede lnb wordt ook door de meesten aangeprezen het verschil zit hem vaak in de wat zwakkere signalen die hij beter ontvangt, tevens en dit is zeer belangrijk met slechte omstandigheden heeft hij een betere reserve o.a met regen dan kun je vaak nog een sinaal en blokvrij beeld ontvangen, terwijl je anders geen signaal meer had. je hebt geen speciale app nodig om je schotel met invacom af te stellen. Te koop bij de sathandelo.a CW Pietsky Satellietsky [color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A. TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.
Falcon Geplaatst: 3 maart 2004 Geplaatst: 3 maart 2004 Ik gebruik sinds een jaar deze LNB's en wat ik kan melden vanuit de praktijk is dat ik nooit problemen heb met de ontvangst. Zelfs zware regenbuien hebben geen invloed op het signaal, alleen (veel) sneeuw op de schotel levert problemen maar daar kan geen enkele LNB wat aan doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen