Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 moet je ff met matrixstudio70, het vinkje weghalen bij proteccion del PBM. in debug mode. suc7
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 In MKF4 kun je ook eerst op [unlock] klikken, daarna kon ik de PBM weer wijzigen. Blijkbaar is deze standaard gelockt is de lege file.<p>succes
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Ik heb inderdaad de unlock van de pbm gebruikt en was daarna wel instaat om de pbm te veranderen. Echter nu meld aston nog steeds dat ik geen rechten heb. waarschijnlijk omdat de systemkey niet meer goed is. die moest ik eerst op 00 00 00 00 00 00 00 00 zetten om de pbm te veranderen en deze krijg ik nu niet meer terug op de goede<p>Ik heb trouwens "proteccion del PBM" niet kunnen vinden in de debug mode van matrixstudio 7.0<p>in iedergeval bedankt voor de snelle reactie
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 OK, het veranderen van de pbm is gelukt op een tweede kaartje, die ik gemaakt heb.<p>Helaas ben ik nu op het eerste kaartje niet meer instaat om deze werkend te krijgen. Hij blijft zeggen dat de system key verkeert is. zowel op 00 00 00 00 00 00 00 00 en op het orgineel system key nummer<p>Hoe kan ik deze silvercard weer compleet leeg krijgen zodat ik deze nogmaals kan proberen<p>Groetos,<p>solomon
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Je kunt er gewoon "overheen" proggen. met matrixstudio of icprog
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Heb hetzelfde probleem met Moscas 2.0 en de pbm, ik kan de kaart volledig bewerken tot de pbm, als ik unlock en vervolgens hem aanpas en weer modify zegt mkf 4.3 de eerste keer No update necessary for this card, als ik hetzelfde de tweede keer probeer krijg ik de melding Not allowed provider blocked. Ik heb ook geprobeerd om de pbm lock uit te zetten zoals pic-o-matic verteld heeft, deze kun je inderdaad wel vinden bij Matrix studio 7.0 onder debug wel even de poort openen, vervolgens wist ik niet meer wat ik verder moest doen dus zo heb ik het met de pbm uit weer naar kaart geschreven, echter nu kan ik vervolgens met mkf 4.3 de kaart niet meer inlezen,<p>Weet iemand de oplossing, met Moscas 1.23a had ik nooit dit probleem deze is echter deze week ook ten prooi gevallen aan de attacks.
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Het is mij wel gelukt. Ik heb in Matrixstudio Proteccion del PBM uitgezet en dubbelgeklikt op "Desactivation ignorar PBM. Daarna in MKF de PBM geunlockt. Nu schrijft ie wel. Weet iemand ook wat al deze opties in Matrixstudio precies betekenen.
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Bedankt Roelie voor je antwoord, bij mij wil het echter niet werken, begrijp het ook nog niet maar ik krijg de pbm niet gewijzigd, Roelie kijk even bij Duwgati hier staat een engelse handleiding voor Matrix Studio, en daarin ook een Nederlandse voor allen de debug mode, misschien kun je daar wat uit halen, indien iemand nog een oplossing weet graag want ik kom maar niet verder,<p>Groeten,<p>Sailor
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Ik probeer een cloon te maken van mijn C+ kaartje (type settop box pakket)<p>Volgens mij gaat alles goed tot dat ik de PBM probeer te veranderen.<p>Dan krijg ik of de melding dat de system key not valid is of ik krijg in het log scherm te zien dat "90 15" - nano not allowed or unsopported input value.<p>Ik heb al geprobeerd de system key op de werkelijke waarde te zetten en op 00 00 00 00 00 00 00 00. Geeft geen oplossing<p>Ik gebruik een silvercard II en MKFv4.3<p>Wat doe ik fout of wat moet ik extra doen (ik heb de beschrijving van duwgati gebruikt).<p>Solomon
Gast Geplaatst: 10 februari 2002 Geplaatst: 10 februari 2002 haloo jongens ben ook weer eens bezich met mosc. heb de sivercard geprogt ,geen probleem.bewerken gaat goed tot dat ik een provider wil toe voegen, dan krijgen de melding dat hij op de card de provider niet kan vinden,en de mkf melding (krijg geen antwoord van de card ,verkeerde insteling of verhoog de wachttijd)ik heb inmidels alles geprobeert en het helpt niet ook matrix studio draait niet .ik heb me erop staan
Gast Geplaatst: 25 februari 2002 Geplaatst: 25 februari 2002 Beste qmabir, Mogelijk heb jij dat probleem omdat je de oorspronkelijk file verkeerd geprogd krijgt op de Silvercard. Ald je bijvoorbeeld ***geen-reclame*** gebruikt is het belangrijk dat je WRT aan vinkt en Boden off hebt staan. Doe je dat niet dan krijg je later in MKF er geen provider bij geplaatst. Wat de PBM unlocken betreft heb ik gemerkt dat bij mij dit niet ging in Matrixstudio 72 maar wel in versie 70. Toen was het geen probleem.
Aanbevolen berichten