Ga naar inhoud


Satelliet Nummers


Gast BEVERS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb de nieuwe settings ingelezen (draaibaar systeem). Nu werken alle satellieten behalve amos en nilesat. Wat gebeurt er? Als ik bijvoorbeeld een kanaal selecteer op de amos 1 gaat de humax 5400 zoeken naar dit kanaal maar vind niks. Als ik dan naar de settings ga zie ik daar sirius staan op positie 6. Als ik dan het satelliet nummer verander nar bijv 27 gaat hij weer zoeken, maar komt hij weer bij de sirius terecht. Wat gaat er nu precies fout? Moet ik een bepaalde file opnieuw inlezen? Heb loader 2.08, en tux on humax 3.1.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Groeten,

 

Bert-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kunnen er twee zaken fout gegaan zijn:

 

1. Je bent je finetuning kwijt. Dit betekend dat de schotel wel in de richting van Amos kijkt, maar er net naast zit. Dit zou met finetuning weer te corrigeren zijn.

 

2. Je hebt je motorsettings overschreven met het laden van een nieuwe settingslijst. Dit kan gebeuren als je een PET123 lijst laadt i.c.m. een Moteck motor. Dit komt omdat de satellietnummers van een Moteck niet overeenkomen met die van een Stab (die Pet123 gebruikt om z'n settingslijst te maken).

 

In dat geval zul je zien dat de schotel totaal niet in de buurt van Amos zit, maar naar een totaal andere satelliet kijkt. Uiteraard heb je dan geen signaal op het Amos kanaal waar je op afgestemd bent.

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, hoe groot je schotel is, maar met 1 meter of minder kan je Amos zo wie zo vergeten.

Zomers, met heel goede weersomstandigheden, lukt het wel.

Nilesat moet je "fine tunen". Zet je Hum op het Educ1 kanaal van de Nilesat en ga naar het antenne menu. Zet het onderste item op User en ga dan voorzichtig kleine stapjes naar oost of west, tot je het beste signaal hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...