Ga naar inhoud


Irdeto 2 makkelijk verkrijgbaar?


Koen B

Aanbevolen berichten

Hallo, even een misschien dom vraagje. Zou een ontvanger willen kopen die in ieder geval Irdeto aankan, maar Seca misschien niet. Zijn Irdeto 2-kaartjes even makkelijk verkrijgbaar als Seca 2-kaartjes? Op websites van winkels worden eigenlijk alleen Secakaartjes aangeboden, vandaar.

Bij voorbaat bedankt!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe bedoel je dat precies? Zenden ze die kaartjes alleen aan mensen die nog een Irdeto-ontvanger hebben staan? Zijn Irdeto 2-kaartjes misschien los verkrijgbaar bij satwinkels? Vreemd toch, Irdeto 2 is door Canal Digitaal zelf erkend, en dat wil wat zeggen!

Is het nu mogelijk ergens aan een gewoon, legaal, door Canal Digitaal geregistreerd Irdeto 2-kaartje te komen of niet?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tox, (en de anderen): heel dat gedoe over Irdeto 2 zou niet nodig zijn als ik zeker wist dat de Humax CI-8100 die ik zou willen kopen ook Seca 2 aankan zonder dat ik 'm moet patchen - wat niet eens mogelijk is. Helaas is me nog steeds niet duidelijk geworden of dat ook het geval is. Heb deze vraag gesteld in het Humax-forum, maar heb daar nog geen antwoord gekregen. Weet je als moderator misschien waar ik deze vraag nog kan stellen, of weet je ergens een lijst rondzwerven van ontvangers die Seca 2-compatibel zijn (zo ongeveer iets als het topic hier een tijdje geleden waar gemeld kon worden welke ontvangers Irdeto 2 aankonden)? Bedankt!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kaartjes zijn alleen verzonden aan de mensen die een abonnement op canal+ blauw/rood hadden en een oude irdeto 1 kaart hadden en zijn nu absoluut niet meer verkrijgbaar.

 

Dan heb ik een vraag hoe kunnen de nieuwe abonees dan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

van humaxdigital
zie Links

Digital Satellite Receiver

Scrambled channel receivable with DVB CI.


dus alleen met ci-module andere crypties (zoals met een aston heb je seca2)

cheers


Gek, lees bij de handleidingen (ook op Humaxsite) wél Irdeto, Viaccess, CryptoWorks,... staan bij 'Trademarks', maar niet Seca. Of zijn ze dat gewoon vergeten, of is dat geen beschermde merknaam die op elk product dat er gebruik van maakt vermeld moet worden (zoals je op alles met Dolby hebt 'Dolby and the double D symbol are registred trademarks of...')?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige mogelijkheiden om aan een irdeto 2 kaartje te komen is als volgd;

 

- je koopt een irdeto2 kaartje over van iemand, dan kun je deze laten overzetten op je naam,

- of je koopt een irdeto1 kaartje van iemand die de kaart -uitdrukkelijk- op zijn naam heeft staan, dan laat je deze overzetten op jouw naam en je vraagt een irdeto2 kaart aan.

 

Vraag bij koop dus aan de verkoper of de kaart op zijn/haar naam staan heeft!

 

Overigens voor het standaard-pakket (nl1-3 rtl, sbs-net Veronica/Yorin, TMF) kun je ook gewoon een irdeto1 kaartje overkopen van iemand

die deze niet op zijn/haar naam heeft staan.

Registratie voor dit pakket is namelijk niet noodzakelijk en brengt ook geen abonnementskosten met zich mee!

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je ervanuit kunt gaan dat de productinformatie correct is,

er zijn wel meer ontvangers die irdeto en/of viacces enzo 'embedded' hebben en geen Seca!

 

Maar wat zijn nou de kosten voor een Aston CI-module? Ik bedoel dan tweedehands,

soms worden ze al aangeboden voor 50 euro (de 1.050)!

Pluk een roos, die is rood.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax heeft helemaal niets embedded, vind je hier in Vlaanderen haast niet. Ik moet dus wel een losse CI-module kopen, maar zal die werken in de Humax?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...