Ga naar inhoud

Geen puls op positioner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan me een tip geven? Ik kan geen puls krijgen ik heb in de motor gekeken welke draden er zijn aangesloten dit is de groene en gele draadjes en (en de stroomdraden natuurlijk) als ik deze op de positioner aan sluit kan ik de schotel wel draaien maar hij krijgt geen pusjes. Hij draaid telkens maar 1 pusje. Kan het iets met de software van de mediamaster met software van Jamal te maken hebben?

Geplaatst:

Check na of

1/ de motor geen pulsjes geeft (reedcontact of magneet) of

2/ de receiver geen pulsjes detecteert (kabel onderbroken of software of hardware fout

Is het een apparte 4draadssturing of over de coaxkabel?

Geplaatst:

Ok een 4draadssysteem: 2 draden voor draaispanning(dikke) en 2 dunne voor de impulsen!

Maak de 2 dunne impulsdraden los aan de ontvanger ( noemt meestal impuls & ground)

Ik neem in zo een geval, 2 draden aan een belknop( drukknop) vastgemaakt, en verbind het vrije uiteinde aan de vrijgekomen klemmen op de ontvanger waar je zoëven de 2 pulsdraden losmaakte.

Doe nu de motor draaien door een bepaalde satelliet te kiezen en druk geregeld( 2 pulsen per second ) op de belknop om de motor impuls te simuleren!

Krijg je nu geen foutmelding op de ontvanger die de motor stuurt, dan zit de fout on de bedrading of de impulsgeverinrichting op de motor! Meest voorkomend!

Dit is niet meer dan een magneetgevoelig kontakt (reedkontakt in glazen buisje) dat boven een draaibare en op as gemonteerde magneet zit.Door het draaien van de magneet gaat het kontaktje open en toe! Met een Ohmmeter kan je dit nagaan, als de motor draait(ontvanger om de tuin leiden met de belknop) dan zal de naald een impulsvormige beweging vertonen.

Is dit het geval dan zit de fout in de bedrading tussen motor en ontvanger...

Draait de magneet, maar blijft de naald stilstaan, dan is er iets met het reedkontakt of de soldering ervan op het stukje printplaat ( door weersinvloeden kan je opgeroeste baantjes krijgen!

Veel suk6

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen