Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

even geen vragen meer maar oplossingen zoeken man...

je receiver moet (ook al is het een of andere doorsnee) goede beelden leveren...

dus je kunt drie zaken kontroleren.

1) uitrichting / afstemming schotel (diameter voldoende?)

2) coax en connectors (water en vals contact)

3) je receiver zou niet als die warm wordt zoveel signaal mogen verliezen, dus meer lucht en niet op de radiator zetten. (meerdere kassies worden zo geplaatst dat er geen ventilatie is)

even doorbijten op dit probleem en er lering uit trekken, zo gaan we een sathobby tegemoet. Een duurdere gti met inspuiting en lage velgen kopen is niet hoe je essentials leert van de techniek.

cheers

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

De coax kabel is met zonder trekken of stoten geplaatst, de connectors heb ik aan beide kanten drie keer opnieuw geplaatst om er zeker van te zijn dat het goed zat. En het uitrichten heb ik al drie weken lang bijna dagelijks gedaan. Elke keer weer hetzelfde resultaat. milimeter voor milimeter, van links naar rechts, van boven naar beneden. Wat ik vreemd vind is dat het signaal van 0 meteen naar 66 gaat. Het is dus niet zo dat het langzaam oploopt van o naar 70 procent (70 is mijn maximale signaal sterkte), maar hij duikt opeens van de 0 naar de 65, 66. Daarna kan ik hem nog iets bijstellen tot de 70 procent.

De schotel is een triax van 88 cm, en de lnb is volgens mij van een redelijke kwaliteit. Merk weet ik helaas niet...

De ventilatie is redelijk, de bovenkant is helemaal vrij, de onderkant staat nu ook voor een groot deel vrij (hij staat nu op twee cd kastjes met tussen de cd kastjes 15 cm vrije ruimte)

Maar zoals ik al eerder vermelde, de meeste storing heb ik bij rechtstreeks uitgezonden beelden (voetbal wedstrijden etc.)

Die signaal sterkte die niet hoger dan 70 procent komt lijkt mij niet echt een probleem, want bij "normale" uitzendingen heb ik prachtbeeld.

Een skystar2 kaartje...

Die ben ik nog nergens tegen gekomen, ik zal me er eens in gaan verdiepen. tnx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen