ronaldsl Geplaatst: 6 maart 2004 Geplaatst: 6 maart 2004 Hallo, M'n eerste bericht hier. Ik heb ook een droomdoos aangeschaft. Ik had wat problemen met het updaten. Ben naar m'n baas geweest (heeft ook een droomdoos en ADSL) en het werkte binnen 10 minuten. Ik heb zelf geen ADSL maar (nog) gewoon een modempje. Ik krijg via m'n switch en de PC geen verbinding naar buiten. Bij communication setup vul ik in: IP: nummer 192.168.0.4 (drambox is nummer 4 aan de switch) Netmask: 255.255.255.0 Type LAN Nameserver: 62.58.50.4 (DNS van Zonnet) Gateway: IP van m'n PC die uitbelt 192.168.0.1 Echter op deze manier krijg ik steeds bovenstaande melding. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Wie heeft er enig idee ? Bedankt, Ronald
Ome Merde Geplaatst: 6 maart 2004 Geplaatst: 6 maart 2004 heb je DHCP uitstaan ? heb je een vink bij enable LAN staan ? (in je db-menu) heb je internetverbinding delen wel aan staan op je PC (Windows) ? merDe deze ruimte is te huur
ronaldsl Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Geplaatst: 6 maart 2004 DHCP ?? op m'n PC of op de DreamBox ?? En waar staat enable LAN ?? ronald
Ome Merde Geplaatst: 6 maart 2004 Geplaatst: 6 maart 2004 DHCP kan je uitvinken op de dreambox (uiteraard manueel wel even een IP-adres geven, maar dat had je volgens mij al gedaan). enable LAN kan je aanvinken op de dreambox. staat allemaal onder de comunicatie-setup van je dreambox. merDe deze ruimte is te huur
ronaldsl Geplaatst: 6 maart 2004 Auteur Geplaatst: 6 maart 2004 Ja, ik heb de dreambox een eigen IP adres gegeven. En ja, TYPE staat op LAN Mis ik dan nog iets ?? ronald Of toch maar een router ??
arnoldjan Geplaatst: 6 maart 2004 Geplaatst: 6 maart 2004 Hoi Ronald Draai op je pc eerst even de wizard voor een netwerk. Volgens mij stel je daarmee je shared internet connection in
arnoldjan Geplaatst: 6 maart 2004 Geplaatst: 6 maart 2004 zoek maar even in de hulp functie van XP op internet delen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen