Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

M'n eerste bericht hier.

 

Ik heb ook een droomdoos aangeschaft. Ik had wat problemen met het updaten. Ben naar m'n baas geweest (heeft ook een droomdoos en ADSL) en het werkte binnen 10 minuten.

 

Ik heb zelf geen ADSL maar (nog) gewoon een modempje. Ik krijg via m'n switch en de PC geen verbinding naar buiten.

 

Bij communication setup vul ik in:

 

IP: nummer 192.168.0.4 (drambox is nummer 4 aan de switch)

Netmask: 255.255.255.0

Type LAN

Nameserver: 62.58.50.4 (DNS van Zonnet)

Gateway: IP van m'n PC die uitbelt 192.168.0.1

 

Echter op deze manier krijg ik steeds bovenstaande melding.

 

Ik wordt er een beetje moedeloos van.

 

Wie heeft er enig idee ?

 

 

Bedankt,

 

Ronald


Geplaatst:

heb je DHCP uitstaan ?

heb je een vink bij enable LAN staan ? (in je db-menu)

heb je internetverbinding delen wel aan staan op je PC (Windows) ?

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

DHCP kan je uitvinken op de dreambox (uiteraard manueel wel even een IP-adres geven, maar dat had je volgens mij al gedaan). enable LAN kan je aanvinken op de dreambox. staat allemaal onder de comunicatie-setup van je dreambox.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...