Ga naar inhoud

Dreambox FTP FXP-able maken ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is het mogelijk om de ingebouwde ftp server van de dreambox fxp-able te maken ? De reden waarom ik dit wil is het volgende:

In mijn thuisnetwerk hangen 2 dreamboxen; 1 van mij zelf, en 1 van mijn buurman. In beide dreamboxen zitten resp. 120 en 160 GB harde schijven. De bestanden op hdd's willen we uitwisselen. Maak ik een drivemapping aan in windows xp van mijn dreambox hdd en als ik dan via flashfxp op zijn dreambox inlog en dan de bestand naar de drivemapping van mijn dreambox wegschrijf, dan gaat dit erg langzaam, zo'n 100 - 200 kB's in een 100mbit netwerk.

Het is mogelijk om met flashfxp in te loggen op 2 remote ftp servers en dan een ftp sessie op te zetten tussen beide, dus dat de bestanden direct van de ene dreambox naar de andere dreambox geftpt worden. Als ik dit doe in flashfxp, dan werkt dit niet en krijg ik een foutmelding dat de bestanden niet geftpt konden worden. Dit ligt dus waarschijnlijk aan het feit dat beide ftp servers op de dreamboxen NIET fxp-able zijn. Ik weet dat het mogelijk is om een ftp server fxp-able te maken met bv het programma Serv-U onder windows.

Is er misschien een aparte ftp server voor de dreambox waarin je dit wel kan regelen ? Of is het mogelijk om de huidige settings aan te passen van de standaard ftp server, en zo ja, waar staan die settings ? Ben absoluut geen linux guru (eerder een n00b) dus excuses voor eventuele domme vragen over dit os...

Groet,

Bunzz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen