Gast Geplaatst: 7 maart 2004 Geplaatst: 7 maart 2004 Dag, ik heb een schotel (Triax 88 met Invacom LNB) achter een SG2100 motor geinstalleerd en hij werkt perfect voor de meeste satellieten. Alleen als ik naar de Hispasat ga krijg ik maar 65% en hakkelt het beeld. Ik vermoed dat de verhouding declinatie/hellingshoek bijgesteld kan worden om dit goed te maken. Iemand ideeen?
bert79 Geplaatst: 9 maart 2004 Geplaatst: 9 maart 2004 de goede hoek van je rotor is 52 latitude. kijk verder eens of je mast MET schotel en rotor (doorhangen) nog wel precies vertikaal staat. Heb hier in Huizen met de zelfde set goede coax en de lnb zo ver als mogenlijk naar voren in de houder 87 % ontvangst.
Vette73 Geplaatst: 9 maart 2004 Geplaatst: 9 maart 2004 Als je verder van 45W tot 45E goede ontvangst hebt, kan het niet aan de declinatie of hellingshoek liggen. De schotel volgt immers de Clarck-belt goed. Als je hierin gaan wijzigen zullen andere sats slechter worden. Het enige wat je kan proberen is je fijnafstelling Oost-West wat te verbeteren en misschien dat je met wat spelen met de LNB in de houder nog wat progressie kunt boeken, al denk ik dat iedere vooruitgang op Hispasat een achteruitgang van vele andere sats zal betekenen....... Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70 WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1 10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen