Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik verbaas me erover dat er zo weinig op dit board te vinden is over HDTV, of kijk/zoek ik niet goed???

Sinds 1/1/2004 is er een hdtv-zender (Euro 1080) die ik met mijn Skystar2 kan ontvangen ( met mijn Hyundai 1000ir uiteraard niet) en er schijnen ook al stand-alone HDTV-receivers op de markt te zijn....

Wie kan me wat meer vertellen over HDTV, zoals b.v welke HDTV-receivers er op dit moment te koop zijn, werkt het met abonnementen,ook nederlandse zenders,schijnt dat EK voetbal uitgezonden wordt in HDTV,klopt dit???

Gr. Paul.

Gast patje7of9
Geplaatst:

Het komt omdat er in Europa maar één zender uitzendt in HDTV

Geplaatst:

wat heeft een HDTV uitzending meer als een gewone?!?

Geplaatst:
Citaat:
Het komt omdat er in Europa maar één zender uitzendt in HDTV

Dat er nu nog maar 1 zender(euro 1080) uitzendt weet ik ook wel, maar mijn vraag is nu juist of iemand al wat meer weet over wanneer er meer zenders komen,en hoe het binnenkort allemaal in z'n werk gaat....

Gr. Paul.
Geplaatst:
Citaat:
wat heeft een HDTV uitzending meer als een gewone?!?

Nou wat dacht je bijvoorbeeld van de veel hogere resolutie en daardoor dus veel hogere scherpte, als je groot projecteert heb je heel erg veel aan HDTV (bovendien stuurt het ook progressive uit wat ook nog een betere beeldkwaliteit oplevert dan interlaced),er komt binnenkort ook HD-DVD, dat is ook niet voor niets...

Gr. Paul
Geplaatst:

heeft progressive-scan op een DVD daar dan iets mee te maken?!?!

Geplaatst:
Citaat:
heeft progressive-scan op een DVD daar dan iets mee te maken?!?!

Progressive scan op een dvd-speler wil zeggen dat je een veel mooier beeld hebt op een weergever die dat aankan (plasma/beamer etc.) en progressive scan met een HDTV-satelliet-tuner doet dan dus hetzelfde!

Gr. Paul.
Geplaatst:

Hoi

De resolutie van HDTV is vele malen hoger als normaal Pal.

Pal = 720x576 en HDTV = 1920x1080.

Er is nu maar een ontvanger op de markt zover ik weet van Zinwell en dat is een FTA ontvanger daar zit dus niemand op te wachten.

Ook is er ondertussen een 2e zender bij in duitsland geloof ik.

Rob

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen