Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds de Ronald images welke gebaseerd zijn op 107-4 krijg ik het maar niet voor elkaar om de sateliet configuratie stabiel te krijgen. Na bijna elke reboot is de instelling anders dan wat ik ingegeven(en opgeslagen)had(afwijkende configuratie met 9 lnb's) ,en verschijnen satellieten vaak meerdere malen in de lijst.

Ik heb al diverse malen het erase.img gebruikt maar dat mocht ook niet baten. Na het installeren van een image doe ik altijd een flash erase, heb zelfs de hd losgekoppeld om zeker te zijn dat daar niet ergens een verloren configuratie op stond. Ik zit zo vast als een huis, dus elke suggestie is welkom.

Geplaatst:

Als dit een probleem is van de 107-4 enigma's heeft dus iedereen met een recente image, en een iets uitgebreidere satellietconfiguratie last van. Zouden we Ronald zover kunnen krijgen dattie een image bakt op basis van 107-2 of 107-3, maar wel met alle -Ronald goodies- van de laatste?

Geplaatst:

Ik heb dezelfde ervaring, gebruik 4 LNB's; settings diseq weg na reboot. Had eerst Ronalds firmware, nu orginele DB software 107_4 ook een zelfde effect.

Er zijn kennelijk niet zoveel mensen met een dergelijke sat config, eerste forum bericht dat ik hierover heb gevonden.

Is er al iemand die hier een oplossing voor weet...?

Thankx

Geplaatst:

??

Dan lees je volgens mij niet goed. Dit probleem is reeds meerdere malen gemeld. Wellicht niet icm jouw configuratie.

Probleem is te omzeilen dmv het uitschakelen via het menu na de installatie. Zie een paar reactie's terug.

een sat groet van

Hobby Robby

Geplaatst:

Ik had hier ook last van. Ik heb een workaround uitgebreid beschreven in deze post.

Maar ik heb inmiddels ook een makkelijkere oplossing. Doe een flash erase, en kies voor de SIMPELE diseqc configuratie (weet niet precies hoe deze heet, het is de tweede/middelste optie). Dan heb je standaard 2 lnbs, maar je kiest dan vervolgens toch voor de optie met 4 lnbs. Daarna alles instellen en klaar.

Kies dus NIET voor de 3de/laatste optie, de complexe settings. Zodra je dat doet begint de ellende en kun je maar beter opnieuw beginnen.

Enne, rsjmeijer, het heeft helemaal niets te maken met het eerst netjes uitschakelen via het menu om de instellingen op te slaan. Dit is gewoon een bug in enigma 107.4.

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Deze workaround blijkt niet te werken met meer dan 4 LNB's. Heb precies gedaan zoals beschreven en gisteren na lange tijd weer eens een reboot moeten doen. De settings waren helaas weer verminkt. Gelukkig heb ik de laatste tijd weinig spontane reboots met Ronaldds laatste image zodat ik ermee kan leven. Weet iemand of er al aan een nieuw Enigma image gewerkt wordt waarin deze bug verdwenen zou moeten zijn?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen