DroomDoos Geplaatst: 9 maart 2004 Geplaatst: 9 maart 2004 Hallo, is er een hele simpele soort van firewall voor Linux Redhad om alle IP adressen te blocken behalve een paar. Ik wil dat er maar een paar mensen in het netwerk een bepaalde poort kunnen aanspreken. Ook van buitenaf. Ik heb een Linksys router waar ik bijvoorbeeld poort 1850 doorroute naar 192.168.0.110 naar poort 1850. Dit gaat goed, maar nu kan iedereen op die linux bak komen, dat is niet de bedoeling. De IP adressen 192.168.0.1, 2, 15 en 18 mogen er wel op komen. Iemand een oplossing? DroomDoos
Johnnny1 Geplaatst: 9 maart 2004 Geplaatst: 9 maart 2004 Ja en de magic woord is iptables John Met Vriendelijke Groet, John
DroomDoos Geplaatst: 9 maart 2004 Auteur Geplaatst: 9 maart 2004 Ben ik al mee bezig, maar daar wordt ik niet echt veel wijzer van. Ik kan poorten helemaal blokken, maar dan houdt het ook op.. Weet jij iets? DroomDoos
DroomDoos Geplaatst: 9 maart 2004 Auteur Geplaatst: 9 maart 2004 Okay, ben eruit. Moest even een rc.firewall aanmaken en configureren. Die werkt perfect. Toch bedankt, DroomDoos
Gast Geplaatst: 10 maart 2004 Geplaatst: 10 maart 2004 Je zou ook kunnen gebruik maken van Guarddog (Nederlandstalig) om je firewall grafisch te verfijnen/afstellen.
Johnnny1 Geplaatst: 10 maart 2004 Geplaatst: 10 maart 2004 Klopt en wat dacht je van setup. Aldaar kan je ook je muur instellen. John Met Vriendelijke Groet, John
DroomDoos Geplaatst: 10 maart 2004 Auteur Geplaatst: 10 maart 2004 Dank je voor de reacties. Maar nu gebruik ik die rc.firewall en die werkt wel goed... Mocht ik ooit nog eens opnieuw willen installeren dan ga ik idd over naar die Guarddog, ziet er wel leuk uit. Nogmaals dank. DroomDoos
Satfreakholl Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 kan Guarddog ook b.v bepaalde ipnummers doorlaten naar poort 1500 en de rest blokken . ben er al een tijd je mee bezig maar kan daar verder niks over vinden [instellen]
Satfreakholl Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 ik had het GuardDog handboek al doorgelezen ..maar wat ik wil gaat volgens mij niet ... Heb ook een andere versie firewal gevonden namelijk Solsoft-NP-Lite-4.1-12.i386.rpm heb hem geinstaleerd maar kan nergens vinden hoe ik het programma kan starten... valt niet mee linux voor een beginner
Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Probeer ééns in een terminal met het commando [color:"blue"] whereis [/color] gevolgd door de naam v/h te zoeken programma of; [color:"blue"] find [/color] [naam v/h...] of [color:"blue"] locate[/color] [naam v/h ...]
Satfreakholl Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Heb iets gevonden wat echt goed werkt de firewal software heet firestarter makkelijk intestellen en werkt ok
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Zo zie je maar...onder Linux zijn er een tal van programma's die dezelfde klus aankunnen. Altijd leuk om terug te lezen, of voor mensen die naar dergelijke zaken opzoek zijn is,... Zet je bevindingen omtrent 'Firestarter' in een paar woorden op papier en post het dan hier onder.
Satfreakholl Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 nou met software firestarter kun je heel mooi een bepaalde poort b.v 1500 voor cs blokken voor ip nummers die daar geen gebruik van mogen maken en ook in een black list zetten ..wie er wel gebruik van mogen maken even rechter muis knop ip toelaten voor poort b.v 1500 en klaar.. verder is er ook mooi te zien welk ip nr de poort probeerd te benaderen verder is er natuurlijk nog veel meer met mogelijk
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 prima zo...nog ff de link bijplaatsen waar je hem kan vinden: Firestarter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen