Rakker71 Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Geplaatst: 13 maart 2004 Dat heb ik gisteren ook gedaan. Maar als je op standby drukt, schakelt de harde schijf dan ook echt helemaal uit? Hier namelijk niet. Er komt ff een kleine shutdown maar start daarna weer vrolijk vanzelf op. Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Rakker71 Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Geplaatst: 16 maart 2004 Vreemd, vreemd, vreemd. Mededeling: De harde schijf (Maxtor 80 GB i.p.v. 40 GB zoals ik eerder schreef) is blijkbaar niet defect. Samenvatting: ik kon hem in de Dreambox niet meer zien. Daarna in de PC gezet en hetzelfde resultaat. Ik heb bij Maxtor PowerMax gedownload maar dit progje kon de schijf ook niet redden. Toen meegenomen naar het werk en de netwerkbeheerder heeft de schijf kunnen "repareren" d.m.v. Linux de partities te verwijderen (ik wist niet eens dat die erop zaten) en daarna in een andere PC met Windows XP in FAT32 geformatteerd (omdat ik thuis met Windows 98SE draai). Maar nu komt het vreemde van alles; FAT32 gaat niet verder dan 32 GB, dus schijf in 3 partities geformatteerd. Ik gooi hem morgen weer terug in de PC (i.p.v. dreambox), daar zit nu een 30 GB schijf in. Is ook groot genoeg. Anders kan ik altijd nog NFS (of zoiets) installeren. Groetjuzzz van Rakker71 Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500 Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)
Gast Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Ja hoor, 30 gig naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Was binnen enkele minuten geregeld. Werkende schijf uit PC gehaald, aansluiten dreambox met Ronald, geen schijf herkend, terugplaatsen PC, geen schijf herkend. Niet meer tot leven weten te brengen.
Gast Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 je bent de zoveelste die zijn hdd naar de knopen heeft geholpen
Fredo Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Citaat: Ja hoor, 30 gig naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Was binnen enkele minuten geregeld. Werkende schijf uit PC gehaald, aansluiten dreambox met Ronald, geen schijf herkend, terugplaatsen PC, geen schijf herkend. Niet meer tot leven weten te brengen. gebeurd dit dan vaker?? als ik hem dan uit de dream zouw halen en gelijk in een linux systeem zet en formatteer gaat het dan wel goed ?? Groeten Fred. AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.
bliksem Geplaatst: 16 maart 2004 Geplaatst: 16 maart 2004 Een paar Hd zijn er gevoelig voor In het begin heb ik 2 WD 80g naar de kl**te geholpen later bleek dat het een slechte serie was, de Maxtor 6y120lo draait nu al meer als 8 maanden. Als de hd niet herkent wordt door de computer moet je eerst even naar de jumpers kijken, standaard staat die meestal op master, kijk dat even naar, doet hij toch niets kun je rustig andere jumper settings proberen. Dreambox DM8000HD AZBOX Premium +
vladimir Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Zo ik denk dat de mijne ook vergaan is. Mijn 120gig is 1.5 mnd oud das wel ff balen. Via het menu hd kan ik ook niet de schijf controleren. Via de telnet zie ik de hdd wel staan maar ik kan er nix mee. Er komt ook een melding dat ik geen rechten ben om op de server te schrijven Details 200 Binary it is, then. 200 Port command successful. Consider using Pasv 533 could create file Ik ben opzoek geweest naar Powermax maar deze site is weg. Kan het niet downloaden. heeft iemand een andere link om het te downloaden? Is er nu echt geen andere oplossing om de schijf weer aan de praat te krijgen? Is het nu bekent wat de echte reden is? er moet een reden zijn waarom er veel van de schijven het begeven. voorkomen in de toekomst is beter dan genezen. Rakker, moet het een pc hebben die op linux werkt om de schijf te repareren. gr vladimir DreamBox 7000S 120Gb 7200rpm Nokia 9500 Philips 5816 voor de LoL
Gast Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 Je kan de schijf toch gewoon in een PC steken, Fdisk toepassen (vreemde partities wissen, nieuwe partitie aanmaken), formateren, dan weet je toch of de schijf nog werkt. Als ze het nog in jou PC doet, dan wis je weer de partities met fdisk en dan plug je deze terug in je DB en formateer je ze daar weer (met linux). Je kan geen windows partitie mat linux combineren!!! de MBR van jou harde schijf kan dit niet aan !!! Dit zou normaal toch moeten kunnen, niet dan?
vladimir Geplaatst: 20 maart 2004 Geplaatst: 20 maart 2004 helaas hd kapot. een nieuwe er in en het gaat weer als een speer jammer dat alles verloren is gegaan DreamBox 7000S 120Gb 7200rpm Nokia 9500 Philips 5816 voor de LoL
Gast Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Als jou HD nog draait, is de kans groot dat je deze terug in orde kan krijgen!
Lambik61 Geplaatst: 21 maart 2004 Geplaatst: 21 maart 2004 Citaat: helaas hd kapot. een nieuwe er in en het gaat weer als een speer jammer dat alles verloren is gegaan Hang de HD in de PC. Kijk of deze harwarematig wordt herkend. zo ja. Probeer dan eens met Partition Magic alle partities te verwijderen of misschien beter eerst te controleren en repareren. succes CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen